Szolgáltatóbb jellegű KSH?
Szolgáltatóbb jellegű statisztikai hivatalt szeretne Vukovich Gabriella, a Központi Statisztikai Hivatal nem régiben kinevezett elnöke, aki ezért a mostaninál jóval nagyobb hangsúlyt helyezne az igények felmérésére, az adatszolgáltatókkal történő együttműködésre, elemzőbb anyagok készítésére, valamint a hivatal presztízsének növelésére.
2010. július 5. hétfő 12:22 - HírExtra
Az elnök szerint a KSH-nak sok esetben képesnek kellene lennie elébe menni az igényeknek. Vannak olyan területek, amelyeken nem, vagy nem az igényeknek megfelelően gyűjtik az adatokat - mondta. Példaként említette az életminőséggel kapcsolatos társadalmi kérdéseket.
Emellett nagyobb figyelmet kellene fordítani a az aktuális témákra - tette hozzá.
Az adatgyűjtések körének bővítésében a legnagyobb korlát az erőforrások hiánya - jegyezte meg Vukovich Gabriella.
A Központi Statisztikai Hivatal idei évi költségvetése a szokásosnál magasabb, mert idén hajtja végre az intézmény az Általános Mezőgazdasági Összeírást, a mezőgazdasági cenzust. 2011-ben népszámlálás lesz, ami az ideinél is jóval nagyobb összeget igényel.
Vukovich Gabriella úgy látja, hogy jelenleg nincsenek meg a feltételek prognózisok készítéséhez, de részben adottak ahhoz, hogy a KSH hatalmas adatvagyonának bázisán bonyolultabb összefüggések elemzésére is sor kerüljön.
Vukovich Gabriella elmondta, hogy nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az európai uniós kötelezettségeken túli, a speciális nemzeti sajátosságokat bemutató adatok iránti igények kielégítésére.
Mint mondta, a hivatal működésének hatékonyabbá tételéhez és a KSH szolgáltató jellegének erősítéséhez szemléletváltásra is szükség van. Egyes feladatok elvégzéséhez létszám-átcsoportosításra is szükség lesz. A 2011. évi népszámlálás miatt a következő két évben nem tudja kevesebb munkatárssal ellátni feladatait a KSH, sőt átmeneti létszámbővítésre is sor kerül. Nagy nehézséget jelent, hogy 2004 óta 13-15 százalékkal mintegy 1350 főre csökkent a statisztikai hivatal létszáma, ez pedig nemcsak a nagy cenzusok sikeres lebonyolítását nehezíti, hanem hátrányt okozott a minőség biztosítása terén is.
Forrás: MTI