Sziget: A fogyasztóvédelem elégedett
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tapasztalatai pozitívak az idei Sziget fesztivállal kapcsolatban, eddig csak tizenegy esetben merült fel valamilyen kifogás - mondta Fülöp Zsuzsanna, a hatóság szóvivője csütörtöki sajtótájékoztatóján.
2010. augusztus 12. csütörtök 16:06 - HírExtra
Az idei Sziget fesztiválon - ahol szerdán 61 ezren voltak - amellett hogy a hatóság információs sátorral is jelen van, a fogyasztóvédők ellenőrzéseket is végeznek a vendéglátóipari egységeknél, illetve a mutatványos berendezések üzemeltetőinél.
A tapasztalatok pozitívak, eddig 79 vendéglátóipari egységet ellenőriztek, és csupán 11 esetben merült fel valamilyen kifogás.
Azonban a felügyelők felhívására a hiányosságokat azonnal pótolták a kereskedők.
A vendéglátó egységeknél a nyugtaadást, és az árfeltüntetést ellenőrzik. Az utóbbival akadtak néhol gondok, de felhívásra pótolták a hiányosságokat. Néhol pedig nem tüntették fel a kereskedő nevét, elérhetőségét. Nyugtát eddig mindenhol adtak.
A mutatványos berendezéseknél mindössze egy kirívó eset volt, az egyik üzemeltető három mutatványos berendezéssel kapcsolatban az üzemeltetési napló nem volt megfelelő, előre kitöltötték az adatokat. Ebben az esetben indokolt a fogyasztóvédelmi eljárás megindítása - mondta a szóvivő.
Idén preventív jelleggel van jelen a hatóság, ezért nem bírságolnak, mindössze figyelmeztetnek. Összesen 22 munkatárs dolgozik a fesztiválon, ők rendszeresen ellenőriznek - mondta.
A hatóság információs sátrat is üzemeltet, ide eddig senki sem érkezett panasszal. Itt tesztet is kitölthetnek a látogatók, amiből a fogyasztóvédők fel tudják mérni, hogy mivel nincsenek tisztában a fogyasztók. A szóvivő szerint a szavatossággal és a jótállással még mindig vannak problémák.
Forrás: MTI