A PDSZ rábólintott az életpályamodell kialakítására
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete támogatja a pedagógus életpályamodell kialakítását, ennek azonban a szakmai egyetértés a feltétele - mondta Kerpen Gábor elnök.
2010. augusztus 26. csütörtök 14:01 - HírExtra
Az érdekvédő Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtöki sajtótájékoztatójára reagálva rámutatott: a nemzeti alaptanterv módosításakor lehet majd eldönteni, komoly szakmai viták után, hogy a tananyag csökkentésére, a tudástartalom növelésére, illetve a tananyag átstrukturálására van-e szükség.
A PDSZ álláspontja, hogy a jelenlegi egyensúlytalan állapot, amely a kompetenciákat helyezi előtérbe a tudásanyag rovására, mindenképpen megváltoztatandó. "Jó, ha az ember több nyelven tud beszélni, de az rossz, ha ezeken a nyelveken nem tud mit mondani" - fogalmazott.
Hozzátette: Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete támogatja a pedagógus életpályamodell kialakítását, ennek azonban szakmai egyetértés a feltétele.
Azt szeretnék, ha az ellenőrzés és értékelés a szakmai és bérelőmenetellel párhuzamosan jelenne meg.
A humán illetve reáltagozatok felélesztése támogatható, de az megfontolandó, hogy egy egész iskolát nevezzenek reál vagy humán iskolának.
Kiemelte: személyes véleménye az, hogy erre a magyar iskolahálózat jelen pillanatban nem alkalmas.
Hoffmann Rózsa sajtótájékoztatóján azt mondta, a tervek szerint a következő tanévben kidolgozzák és elindulhat a pedagógus életpályamodell. Várhatóan csökken majd a tananyag mennyisége is. Ezzel párhuzamosan differenciálnák az iskolák profilját.
A humán-, illetve a reálprofilt erősíteni kívánják, s lehetővé teszik ismét tagozatok működését, ami bizonyos specializációt jelent.
Forrás: MTI