2024. november 22. - Cecília

Tarlós belenyúlna a BKV-ba?

Karcsúsítaná a BKV-t Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje, a pénzügyi kérdésekben pedig együttműködne Atkári János korábbi főpolgármester-helyettessel.
2010. szeptember 13. hétfő 10:18 - HírExtra
Tarlós István a honlapnak elmondta: átcsoportosítaná a "karcsúsított" BKV feladatait, a 4-es metrót kivenné a BKV keretei közül és kiszervezné a buszközlekedés jelentős részét. Hozzátette ugyanakkor, ez nem jelenti azt, hogy privatizálnák a közlekedési vállalatot.

Közölte azt is, hogy a BKV felügyeletét egy szűk létszámú felügyeleti szerv menedzselné, de arról még - mint megjegyezte - korai beszélni, hogy ki vezetné a vállalatot.

Kifejtette, hogy csakis regionális közlekedésben gondolkozik, amelyben a MÁV-val és a Volánbusszal működnének együtt. A politikus megismételte, hogy létrehoznának egy Budapesti Közlekedési Központot is, de részleteket ezzel kapcsolatban nem mondott.

A főpolgármester-jelölt kitért arra is, hogy a városüzemeltetés terén György Istvánra, a Fidesz jelenlegi fővárosi frakcióvezető-helyettesére számít, pénzügyi kérdésekben pedig Demszky Gábor korábbi helyettesével, Atkári Jánossal működne együtt. Tarlós István közlése szerint kerületi polgármesterként nem volt vele "túl jóban", de elismerte a munkáját. "Pénzügyi-gazdasági kérdésekben meghatározóak lesznek az ő elképzelései" - mondta.

Atkári János 1994-től 2006 októberéig volt Budapest főpolgármester-helyettese, 2005 májusától függetlenként töltötte be pozícióját, miután pártja, az SZDSZ kizárta őt a frakcióból. Tíz évig Demszky Gábor elsőszámú bizalmasa volt, 2005 novemberében azonban a főpolgármester az adóügyek kivételével elvonta tőle hatásköreit.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

H.K.
2010. szeptember 13. 11:40
"kiszervezné a buszközlekedés jelentős részét. Hozzátette ugyanakkor, ez nem jelenti azt, hogy privatizálnák a közlekedési vállalatot."

Minden fideszes szemellenzős választónak aki nemnagyon lát bele a háttérbe:

A BKV kelenföldi buszgarázsát Széles Gábor nevezetű gumigerincű a Fidesz egyes számú pénzügyi támogatója fogja megkapni. Jelen esetben is folyik a kiszervezése a BKV járatainak nem kis mennyiségben. Ők arra várnak, hogy Tarlós Istvánt (aki a kampány időszakban tett ígéretekkel ellentétben nem kíván már felelősöket keresni és az ellopott milliárdok után menni) megválasszák. Miután ez "rendben" megtörténik, Széles Gábor VT-Transman nevű cége bemasírozik a garázsba és a Székesfehérváron parkoltatott buszaival megszállja Bp-et. Eddig nincs nagy baj a leírtakkal. DE. A BKV 400.-Ft/ km díjat fizet az "alvállalkozójának", a BKV sofőrök vagy kilépnek vagy átlépnek a Széles birodalomba (80.000.-nettóért + 20-30.000.- zsebbe valóért). Aztán még ott van az a tény is, hogy a lepusztult gépjárműparkot nem új buszokkal fogja megoldani. Lásd: 40E vonalon közlekedő mercedes típusú öreg batárok, illetve a budaörsi 289-es szintén nem fiatal mercedes típusú midibuszok, amikből a beszerzés után az 5 darabból csak 2 volt forgalomképes.
Nincs egységes városkép, nincs autóbuszgyártás (pedig az is a Széles birodalom része) nincs biztos menetrend (csak papíron) és mindezt azzal magyarázzák, hogy az EU-ban szabály van a városi közlekedés monopóliumára. Minimum 30%-át magán kézbe kell adni.
Aztán ott van egy másik EU szabályozás, mégpedig, hogy városi közlekedésben nem vehet részt padlóváltós busz, csak automata. Persze Széleséknek ezt is szabad. Ráadásul azok ha lehet még öregebb buszok mint a BKV-jé.
Ha számolunk egy kicsit 400.-Ft-al kilométerenként akkor azt vehetjük észre, hogy egy busz egy nap délelőtt és délután együtt mondjuk egy Budaörs 40-es viszonylaton 400 km-ert megy. az felszorozva a kilométerdíjjal és felszorozva a napok számával az 4.800.000.-Ft/busz. Ebből lejön az üzemanyag költség ami cirka 2.000.000.-Ft 2 sofőr bére ami cirka 600.000.-Ft könnyen ki lehet számolni az adódó nyereséget. Széles Gábor nem hülye hanem üzletember. Nemfog egy veszteséges vállalkozást üzemeltetni. A BKV-nak mégis sikerül. A világon a tömegközlekedés sehol sem nyereséges. De nálunk az lesz ha a Széles Gábor viszi a hátán az autóbusz üzemegyeséget.
Visszatérve a számokhoz:
Egy csuklós busz új ára 72.000.000.-Ft a BKV-nak kb. 1300 busza van, ebből a csuklós 40% a többi szóló és kis részben midibusz. A szóló buszok 50 és 60 millió Ft-ba kerülnek.
Ez 78 milliárd forintba kerülne a BKV-nak.
Míg ha ezt a mennyiségű buszt km díjon fizeti átlag km díjjal számolva: 3.120.000.000.-Ft/hó! Ki lehet számolni, hogy mennyi idő múlva lesz kifizetve a teljes buszpark cseréje a Gabikának. Mindezt 8 évnyi fidesz pénzelés miatt. Semmivel sem jobb a fidesz az mszp-nél. Ugyanaz a séma, a haverok a haverok a haverok.
Ha a 4-es metró eredeti 250 milliárdos tételéhez ezt a 78 milliárdot hozzáadjuk akkor sem érjük el a jelenlegi csak a 4-es metróra elköltött 500 milliárdot. Így lehetne teljesen új buszparkja a Budapestieknek illetve lehetne 4-es metrónk is. Dehát a politika és az egyenes gerinc az csak elvétve van jelen Magyarországon.
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását