2024. november 22. - Cecília

A politikusok dugódíjának bringás előfutárai

Ma sokan káoszra számítanak, mivel a Critical Mass felvonulói a KRESZ betartásával a forgalomban tekernek. Legin István, az Emberibb Parkolásért Mozgalom alelnöke a demonstráció pusztító következményeiről beszélt.
2010. szeptember 22. szerda 14:44 - Fontos Erzsébet
Ön szerint a Critical Mass módszere megfelelő az autósproblémák kezelésére?

Azok a bizonyos kivételek
Igen, érdekes, hogy egy jogállamban legalább a törvény előtt egyenlő mindenki, természetesen továbbra is azzal a változatlan kitétellel, hogy na persze azért vannak egyenlőbbek is. Ilyen – egyenlőbb - például a korrupciós botrányairól, valamint vesztett munkaügyi pereiről elhíresült Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. Nekik ugyanis - bármely más földi halandóval ellentétben - nem kell előre, a keresetlevél benyújtásával egy időben leróni perköltségeket.

www.empamo-tag.hu
A Critical Mass, a biciklis felvonulásokkal ellenszenvet vált ki az emberekből. A környezetkárosodás ellen tüntetnek, ennek ellenére hatalmas dugókat kreálnak a legnagyobb forgalomban, a város egyik legforgalmasabb útjának felét lefoglalva. A biciklis szerveződés tagjai rendkívül agresszívak. Általuk a kerékpárosok egyre jobban az autósok ellen fordulnak. A hozzánk érkezett panaszlevelekből kirajzolódik, hogy Budapestnek elege van a bringás demonstrációkból.

A városban naponta másfélmillió lakos közlekedik, ebből csupán kétezren kerékpároznak rendszeresen, felvonulásokon legfeljebb húszezren. Csekély szám, hiszen ez a közlekedők egy százaléka. Felháborító, hogy a mai napon egy erőszakos kisebbség érdekei irányítják az egész várost.

Hogyan lehet felhívni az emberek figyelmét a közlekedés problémáira?

Gyönyörű a Népliget és a Városliget is. Senkinek nem lenne kifogása az ellen, ha oda szerveznék a felvonulásokat és az ehhez kapcsolódó rendezvényeket. A kerékpárosoknak figyelembe kellene venniük, hogy a dolgozók életét keserítik meg.



A CM szervezői a sajtóban azt nyilatkozták, hogy fasiszta módszerekkel kell küzdeni az autósok ellen. Ön egyetért ezzel?

Reklamáltunk a kijelentés miatt. Sajnos ők a visszájára fordították és lejárató kampányt folytattak ellenünk. A Kürti Gábor vezette CM, megint az erőszakosságát bizonygatja azzal, hogy fasiszta módszereket vetne be a családos, munkába induló emberek ellen. Képtelenek figyelembe venni: az autó az életünk és egyben a munkánk része. Egy ilyen kijelentés mindenki számára sértő.

A lakosság mellett a városvezetésnek is sok bosszúságot okoz a felvonulás?

Ők ennek örülnek, ugyanis minél nagyobb dugókat gerjesztenek, annál könnyebben megteremthetik a következő sarcot, azaz a dugódíjat. Emellett sorra megszüntetik a parkolókat és egyúttal utakat zárnak le. Szakértők azt hangoztatják, sok az autós, holott a kocsik száma csökken. Mindezzel párhuzamosan nem építenek kerülőutakat, körgyűrűket, ezért tűnik úgy, hogy folyamatosan nő az autósforgalom.

Ez optimális körülmény ahhoz, hogy tönkremenjen a város és az emberek élete.



A CM szervezők
meghívták a pártok főpolgármester-jelöltjeit egy kerekasztal-beszélgetésre. Ez egy jó kezdeményezés arra, hogy a politikában párbeszéd induljon a közlekedési problémákról?

Nincs jelen az Autóklub, így senki sem képviseli az ellenvéleményt. Öncélú a kezdeményezés, ezért újra pár ezer kerékpáros érdeke hangzik el. A városban közlekedő másfélmillió autóst a bringásokkal szemben diszkriminálják.

A rendőrség mai szerepválallalása az állam számára felesleges kiadásba kerül. A BKV-nak több millió forint veszteséget jelent, hogy ma az összes járatát elterelje. Ez a kezdeményezés kizárólag csak az emberek felbőszítésére alkalmas!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

gondolkodó
2010. szeptember 29. 00:48
És kedves Bence, elég nagy fogalom zavarban is van!
4. Az MO-nak csak a neve körgyűrű, mert ha nem tudná, a körgyűrűnek a nevében is benne van, hogy körbe kell érnie! Mutikázza már meg, kedves kutatókám, hol ér körbe az MO. És legyen kedbves megdícsérni azt a nagyokos levegőmunkacsoportos cimboráikat, akik kitalálták, hogy az MO egy szakasza az m5-re menjen.
2. A jelentéktelen számu bringázó CM nyílvánossága, ezredrangu kérdés a másfélmilla ember közlekedésének, életének megbénításához képest. Legyen kedves kicsit visszavenni!
5. Egyetlen BKV járatot sincs joguk eltéríteni. Belegondolt már a kis elfogultságában, hogy hány embernek jelent bosszúságot, mert nem találja a buszát a hazaúthoz! Nem csak egészséges embereknek, hanem a fogyatékosoknak, a látássérülteknek pláne! Hoghy merészelik! Elege van a városnak magukból, Bencécske.
gondolkodó
2010. szeptember 29. 00:21
Mielött valaki kötekedne, én is elírtam a számokat, a húszezer alig több az egy százaléknál.
gondolkodó
2010. szeptember 29. 00:19
Kedves elfogult KisBence. Ha nem csak a biológiát kutatná, hanem hozzászólásai elött tájékozódna is, megtalálta volna azt a bizonyos „fasisztázós” nyilatkozatot, amit a istenített, és hőn szeretett szélsőséges erőszakszervezetük, a CM szervezője, Sinya nyilatkozott. De ha nem tájékozódik, látom itt alant már idézték. Nagyobb szégyen butaságokat írni, mint egy cikkben elírni számokat. De a lényeg, ha tud számolni, a Húszezer bringás még egy százaláka sincs a Budapesten közlekedőknek. Tehát egy elenyésző kisebbségnek nincs joga az utakat kisajátítani, és megbénítani egymillió négyszáznyolcvanezer ember életét, közlekedését. Remélem, ahogy erősödik az ellentáboruk, úgy a politikusok is észhez kapnak, és átnéznek az agresszor anarchista CM-en. És talán ez volt az utolsó ilyen vonulása a csürhéjüknek.
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását