Online TV-vel próbálkozik az LMP
Kedd délután megalapították az LMP TV-t. Tordai Bence, az LMP választmányi szóvivője a Magyarországon egyedülálló kezdeményezésről és a költséghatékony kampányról beszélt lapunknak.
2010. szeptember 23. csütörtök 07:04 - Fontos Erzsébet
Orbán Viktor levélben érdeklődik a nyugdíjasok problémái iránt. A párt azért hozta létre az LMP TV-t, hogy lépést tarthasson a Fidesszel?
Lehet más a tv?
A jövő héten minden nap 6 és 8 óra között kérdezhetek képviselőjelöltjeinktől, és hallgathatjátok válaszaikat a lehetmas.tv aloldalon. De a honlapon, a blogon illetve a Facebookon is linkelve lesz.
www.lmp.blog.hu
Fel sem merült bennünk. Ez egy újabb kampánykommunikációs eszköz. Tulajdonképpen a tavaszi választások alkalmával már kipróbáltuk huszonnégy órás formában az online adást.
Sokkal hatékonyabbak az internetes kommunikációs eszközök, mindemellett szavazóink a klasszikus lakossági fórumoknál sokkal fogékonyabbak az újszerű módszerek iránt. Orbán Viktor nyugdíjasoknak küldött levele ihletadóként biztos nem szerepelt a vállalkozásunkban.
Abból a szempontból irigylem Orbánt, hogy ilyen adatszerző akciókra a Fidesznek van pénze és lehetősége. Az LMP kis párt, ezért ilyen költséges kampányfogásokat nem engedhet meg magának. Ennek ellenére morális okokból kivitelezhetetlennek tartunk egy ilyen akciót. Inkorrekt és költséges a hivatalban levő államfőtől, hogy a pártja számára különféle felmérések mentén adatokat gyűjt a lakosságról.
Magyarországon egyedülálló kezdeményezés a politikai tv alapítás?
Az ötletet nem mi találtuk ki. A német zöldek alkalmazták a módszert. Kampányuk utolsó három napján állandó, online kapcsolatban álltak a választókkal. Ezt szeretnénk reprodukálni. Az LMP egyik legfontosabb értéke a részvétel, melynek újabb és egyre hatékonyabb eszközeit alkalmazzuk. Minél sikeresebben kivitelezzük, annál magasabb színvonalúvá válik a demokrácia. Főpolgármester-jelöltünk tényleges választói kérdésekkel foglalkozik. A mostani önkormányzati kampányban ez egy egyedülálló jelenség.
A tv indulása által plusz szavazókra számítanak?
Feltételezhető, hogy azok találnak rá az LMP TV-re, akik egyébként is érdeklődnek a párt programja iránt. Ha médiavisszhangot kelt a kezdeményezés, akkor elképzelhető, hogy olyanok is bekapcsolódnak a politikai, közéleti, közügyekről szóló diskurzusba, akik ezt máskor nem tennék. Hasznos tapasztalatokat szerezhetnek azok, akik korábban nem érdeklődtek a politika iránt, vagy nem szimpatizáltak a pártunkkal. Új szavazókra is számítunk.
Azért jött létre az LMP TV, mert nem volt költséghatékony a klasszikus értelemben vett kampányolás?
Minimálisak a forrásaink. Egy hónappal ezelőtt azzal volt tele a sajtó, hogy kénytelenek vagyunk nagyon kevés pénzből kampányolni. Pártunk egyik fő célkitűzése, hogy a gazdaság, politika összefonódását és a gyanús ügyleteket megszüntesse. Így nem számíthatunk az ilyen típusú ügyekből befolyó pénzekre sem. Mi low budget, vagy inkább már no budget kampányt folytatunk.
Valóban kevés lehetősége van a választóknak arra, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljenek a politikusokkal. A lakossági fórum, mint műfaj, kezd kimenni a divatból.
Milyen visszajelzések érkeztek a tegnapi adás után?
Egy rövid, pénteki közvetítés keretében Kaltenbach Jenővel beszélgettem. Az adás után nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. A keddi kapcsolás alkalmával legtöbben Jávor Benedekre voltak kíváncsiak. A felhasználókat - akik figyelemmel kísérik a műsort - elégedettséggel töltötte el, hogy politikusaink érdemi válaszokat adtak a kérdésekre.
A választási kampányra hitelt vett fel a párt. A LMP TV létrehozásának az volt a motivációja, hogy minél több pénzt spórolhassanak és gyorsabban visszafizethessék a felvett kölcsönt?
Valóban költségmentes az online tv. Ennek ellenére nem kizárólag a pénz volt a fő motívum, ami miatt létrehoztuk ezt a kezdeményezést. A hagyományos kampánykommunikáció részeként a többi párt óriásplakátjával, rádióinterjúival nem tudjuk felvenni a versenyt. Mi a közvetlenséggel, a tényleges interakciókkal kampányolunk, illetve igyekszünk érdemi párbeszédet folytatni.