A siker esszenciája
Semmi sem fogható a siker édes illatához! Ezt a szlogent ültette át a gyakorlatba Beverly Hills, a sztárok városának vezetése, amikor elhatározta, hogy piacra dobja saját parfümszériáját.
2010. október 16. szombat 21:18 - HírExtra
Az új parfümmárkát, amely a város tévésorozatokból elhíresült postai kódjáról a 9021-Eau nevet kapta, a héten mutatták be. Svájci parfümkészítők alkották meg azt a három illatot, amelyek kifejezik: "milyen az élete egy Beverly Hills-i nőnek".
A parfümök kifejlesztésénél természetesen minél autentikusabbak akartak lenni. Ezért az illatkreációban érezhető a városban virágzó vadrózsa, szagosbükköny, lonc, bazsarózsa és vörös cédrus is. A Must Have nevű parfümöt a napfényes, lendületes hétköznapokra ajánlják, a Rodeót a vörösszőnyeges estékre, az Iconic pedig az erotikával és eseményekkel teli éjszaka illata.
"Ez a divat, a kifinomult ízlés és a lendület központja. Ezért döntöttünk úgy, hogy ez a megfelelő reprezentatív termék számunkra" - magyarázta Jimmy Delshad polgármester a város promóciójának szokatlan módját.
Az új brand termékeit persze nem adják ingyen, hiszen maga Beverly Hills is a fényűző életmód fellegvára. A januárban a boltokba kerülő parfümök 120 dollárba (23 ezer forint) kerülnek majd. A jövő év folyamán aztán 75 dolláros (14 ezer forint) férfi kölni, és 50-100 dolláros (10-20 ezer forint) bőrhidratáló krémek is bővítik majd a választékot, amelyet a későbbiekben tovább kívánnak szélesíteni.
A brand jogdíjaiból származó bevételen a város, a helyi kereskedelmi kamara és a Bradford Licensing marketingcég osztozik. Bár azt még senki sem tudja, mekkora siker lesz az új parfümcsalád, Beverly Hills öt év alatt félmillió dolláros bevételre számít - mondta Dan Walsh, a kamara vezetője.
Minden nagyvárosnak megvannak a maga jellegzetes ajándékai. A brandszakértők szerint viszont nemigen akad még egy város, amelynek saját szépségápolási termékei lennének. Beverly Hills esetében pedig ésszerű választás volt a parfümcsalád piacra dobása.
Mint a polgármester emlékeztetett rá, a város neve több filmet és tévésorozatot (Beverly Hills-i zsaru, Beverly Hill-dili, 90210) adott el. "Eddig mások használták a brandet a saját javukra, akkor miért ne tehetnénk meg mi is?"- tette fel a kérdést.
Persze korábban is sokan megkeresték a polgármesteri hivatalt különböző szuvenírötletekkel. A város nevével fémjelzett üvegáru vagy edénykészlet értékesítése azonban nem volt megoldható. Maradt hát néhány kisebb helyi üzlet (ékszerész, cukrászda), amely lopott némi helyi ízt a termékeibe, de a nagy dobás eddig váratott magára.
Az, hogy a szépészeti biznisz területén kell kereskedni, végül kézenfekvő megoldásként kínálkozott, maikor a város három éve komolyan rászánta magát a piac felmérésére. "A Beverly Hills-i emberek irdatlan mennyiségű kozmetikai cikket használnak" - indokolta a polgármester.
Forrás: MTI