Két napig a HR az úr a SYMA Csarnokban
Hetedik alkalommal rendezik meg a budapesti SYMA Csarnokban a „Personal Hungary emberi erőforrás menedzsment” szakkiállítást. A rendezvény október 27-28. között zajlik, 76 cég részvételével.
2010. október 28. csütörtök 07:09 - Tóbiás Gábor
„Örülök annak, hogy a nehéz idők ellenére sok vendég jön el” – mondta Alexander Petsch, a Spring Messe Management GmbH & Co.KG ügyvezető igazgatója a kiállítással kapcsolatban. Való igaz, a SYMA csarnok területén meglehetősen nagy volt a nyüzsgés, nagy az esély rá, hogy összejön az a több mint kétezer látogató, amit a szervezők várnak.
Növekvő érdeklődés
HR börzék világszerete
Kilenc országban szerveznek ugyanilyen kiállításokat: Németország, Ausztria, Svájc, Oroszország, USA, Nagy-Britannia,Magyarország, Spanyolország és Hollandia is évről-évre otthont ad ilyen rendezvénynek.. Jelenleg a HR szakma legnagyobb jelentőségű szakkiállításának Köln ad otthont, több mint 12 ezer látogatóval, és körülbelül ötszáz kiállítóval.
„Egyre több cég érdeklődik a HR nyújtotta lehetőségek iránt, ezért úgy gondolom, az egyes vállalatok jövőjét az elkövetkezendő 5-10 évben a HR és a saját márkanév fogja meghatározni” – mondta az osztrák szakember, majd hozzátette: „a HR területét nem érintette annyira a válság, ráadásul Magyarországon kiemelkedő szerepe van ennek az ágazatnak a magas munkanélküliség miatt.”
Fejér Tamás, a
Personal Hungary & Professional Learning HR tanácsosa az eseménnyel kapcsolatban elmondta: „itt minden olyan újdonság megtalálható, mint a legnagyobb ilyen jellegű szakkiállításon, amit Kölnben szoktak megrendezni. Mindez azonban sokkal kisebb méretekben jelentkezik itthon. Mindazonáltal szükség van arra, hogy a HR kultúra jobban beleivódjon a szervezetekbe. Főleg az állami, kormányzati szervek részéről várok nagyobb érdeklődést.”
„Nagyon fontos egy cég esetében, hogy tudatosan válassza ki a munkatársait” – véli Tibor Dávid, a „2009 fiatal menedzsere” cím kitüntetettje. „A válság is bebizonyította, ha jól kiválasztott munkatársak bármilyen nehézség esetén kitartanak a vállalat mellet” – tette hozzá Tibor Dávid.
A regionalitás a cél
Ami a finanszírozást illeti, meglehetősen jutányos áron juthatnak standhoz a kiállítók. Ezért cserébe mindenféle konferenciákon, szakelőadásokon, beszélgetéseken vehet részt. Egyébként más szakvásár és szakkiállítás is hasonlóképpen működik: a kiállító hozzájárulásából finanszírozza saját magát. „Gyakorlatilag befektetésnek számít egy ilyen szakkiállítás az ilyen veszélyes, válságos időkben” – mondta Alexander Petsch.
„Van egy olyan elképzelésünk is, hogy ezt a budapesti vásárt egy kicsit regionálisabbá tegyük. Számítunk a szomszéd országok érdeklődésére, dolgozunk azon, hogy egy kicsit ebbe az irányba menjünk. Az a cél: Budapest regionális központ legyen ebből a szempontból” – mondta Fehér Tamás.