A legfontosabb BKV beruházás
Hétfőtől újabb villamosvonalakon vezeti be a BKV az automata ajtózáró rendszert, aminek segítségével az ajtók az utascsere után négy másodperccel bezáródnak.
2010. november 12. péntek 12:15 - HírExtra
A BKV pénteken közölte az MTI-vel, hogy újabb kilenc vonalon vezetik be a rendszert, amelyet először a körúti Combino villamosokon alkalmaztak. Bár a Combinókat 2006-ban szerezték be, csak egy évvel ezelőtt kezdték alkalmazni az automata ajtózáró rendszert, mert az utasok nem voltak hozzászokva.
November 15-től a 3-as, a 42-es, az 50-es, az 52-es, az 59-es és 59A, a 62 és 62A, valamint a 69-es vonalon közlekedő szerelvényeknél (TW6000, Tátra) vezetik be a műszaki megoldást. A járműveken ajtózárás előtt fény- és hangjelzést láthatnak, hallhatnak az utasok. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.
Változások lesznek a 19-es és 41-es villamosok alacsonyabb forgalmú szakaszain is. A Kamaraerdő-Budafoki elágazás, a Kelenföldi pályaudvar-Kosztolányi Dezső tér és a Szent Gellért tér-Batthyány tér között a villamosok csak abban az esetben állnak meg, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik.
Forrás: MTI