Vitézy Dávid miniszterelnök?
Vitézy Dávid miniszterelnök lesz? Kizárt, hogy ne legyen az majd egyszer. Álljon itt ez a rövidke elmélkedés mindezt alátámasztandó.
2010. november 19. péntek 06:38 - Gedei Szilárd
Ki is az a Vitézy Dávid?
Dávid édesapja, László filmrendező, tévés guru. Édesanyja Hankiss Ágnes – sokan Erdős Ágnesként ismerik –,
a Fidesz képviselője az Európai Parlamentben. Anyai nagyapja Erdős Péter jogász. Apai nagybátyja Vitézy Tamás üzletember. Igen, az a Vitézy Tamás, aki Magyarország száz leggazdagabb embereit felvonultató listáján a középmezőnyben helyezkedik el, nem mellesleg ő alapított még 2004-ben a Helyi Téma néven futó lapcsaládot.
Családi kör
Dávid
másik apai nagybátyja Vitézy András, aki annak idején Antall József miniszerelnök tanácsadójaként dolgozott, majd a BÁV egykori vezére volt, sőt a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság korábbi miniszteri biztosa, jelenleg pedig a Paksi Atomerőmű Zrt. igazgatótanácsának tagja. Ja, és Vitézy Dávid édesapának első felesége nem más, mint Orbán Viktor édesanyjának testvére.
Mindezek ellenére azonban a fiú felfelé ívelő pályáját nagy hiba lenne családja, illetve saját vélt vagy valós politikai kapcsolatainak tulajdonítani.
Nem kötött pálya
Vitézy Dávidnak ugyanis a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaságtudományi Karáról származik a diplomája, mégpedig közgazdász végzettségen, regionális település- és területfejlesztési szakirányon.
Meg amúgy is, kiskora óta rajong a villamosokért. Meg a buszokért is. Meg mindenért, ami nagyjából a BKV-t jelenti.
Dávid nagy utat tett meg a VEKE szóvivői posztjától
a BKV igazgatótanácsán keresztül az új BKK bársonyszékéért. Az újonnan létrehozandó
Budapesti Közlekedési Központ vezetőjeként 1,6 milliós fizetést fog zsebre tenni.
Megcsapta a villamos szele
Itt jegyezzük meg, hogy valószínűleg nem igaz az MSZP-s Horváth Csaba megjegyzése, miszerint a BKK új vezérének diplomáján még meg sem száradt a tinta. A tintának ugyanis egy teljes nyara volt a száradásra.
Az viszont már igaz, hogy Vitézynek aligha lehet komoly vezetői tapasztalata. Azt persze túlzás lenne állítani, hogy ilyen családi háttérrel a háta mögött ne tudná ezt megoldani.
Érdekes lehet elképzelni, mi lett volna, ha Vitézy Dávid kiskorában nem a sárgán csillogó böhöm nagy villamosokba szeretett volna bele egy hűvös őszi délutánon az óvodába menet, hanem mondjuk otthon maradt volna és megbabonázva bámulta volna a tévét? Talán akkor hamarosan ő lenne
a Magyar Televízió legfiatalabb elnöke!
Bizony. Micsoda fantasztikus álomkép...
Kertész leszek, fát nevelek...
És ha a vonatokba szeretett volna bele? Minden kétséget kizáróan ő lenne a
MÁV valaha volt legfiatalabb vezérigazgatója!
Vagy ha nem tömegközlekedésesdit, hanem rendőrösdit kezdett volna játszani? Minimum az országos rendőrfőkapitányi posztnál tartana. Sőt nem is... lehet, hogy
nem Pintér Sándornak hívnák Magyarország jelenlegi
belügyminiszterét.
És ha a virágok kerítették volna hatalmukba? Ő lenne a
Főkert minden idők legfiatalabb vezetője.
Ha James Bond keltette volna fel az érdeklődését? Ő lenne a
Nemzetbiztonsági Iroda első számú vezére.
Ha a színművészet bűvölte volna el? Ő lenne a
Nemzeti Színház igazgatója. Meg főrendezője. Meg az egész társulat egy személyben.
Tűzoltó, katona...
És ha a sport? Ő lenne a
Magyar Olimpiai Bizottság első embere. De nem csak úgy
Schmitt Pál után, hanem helyette is meg előtte!
Ha pedig megmaradt volna hétköznapi tinédzsernek, és semmi sem érdekelte volna a csajokon, a zenén és a hétvégi bulikon kívül? Nehéz kérdés. Na azért akkor is csak találtak volna neki valamilyen posztot – lehetett volna
frakcióvezető-helyettes a Fidesznél, vagy
elszámoltatási kormánybiztos.
Na és ha az utcán látott katonai surranó ébresztette volna fel benne az érdeklődést? Ő lenne a
honvédelmi miniszter. Plusz igazi nagy fejes a NATO-ban.
Vitézy Dávid miniszterelnök úr
És végezetül – kéretik hosszasan és alaposan elgondolkodni rajta, miközben azért mégiscsak félve írja le az ember; ha igazi, vérbeli, minden hájjal megkent
politikussá cseperedett volna?
Miniszterelnök?
Na ugye, hogy nem is olyan nagy baj, hogy egy huszonöt éves ifjú kerül
az amúgy is romokban lévő fővárosi közlekedés élére...