2024. november 22. - Cecília

Borban az erő

A Bormarketing Bizottság javaslatára az Agrármarketing Centrum nyílt pályázati felhívást tesz közzé a 2011-ben Magyarországon megvalósuló, a magyar borkultúrát, borászatokat, borokat népszerűsítő helyi kisprojektek megvalósítására.
2011. január 7. péntek 11:51 - HírExtra
Az AMC nettó 100 millió forintot különített el kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelők projektjeit támogassa. A részvétel alapfeltétele, hogy a rendezvényeken minimum 10 borászat termékei vegyenek részt. Pályázni 30% önrész megléte mellett társkiállítóként helyi, regionális, valamint országos rendezvényeken való megjelenés támogatására, valamint publikáció, kiadványkészítés költségeinek támogatására lehet.

Az elmúlt időszakban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing ellehetetlenüléséhez vezetett. Égetővé vált a probléma orvoslása, hiszen az ágazat hosszú távú fejlesztésével és célzott, hatékony, közösségi marketingkommunikációs tevékenységgel a bor a magyar agrárium egyik referenciatermékévé válhat.

A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-én lépett hatályba. A rendelet nyomán létrejött egy új felépítésű Bormarketing Bizottság, melynek tagjai borász- és marketing szakemberek közül kerültek ki.

A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy a közösségi bormarketing források hatékonyabb felhasználásával a magyar bor piaci helyzetét megerősítse, a pályázati rendszert átláthatóvá tegye, így mindenki számára nyilvánvalóvá válik: az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért.

A korábbi évek tapasztalatai azt mutatták, hogy a bormarketing tevékenységben kevés forrás jutott a bormarketing alapból a kis volumenű projektek támogatására, ezért a kistermelők kevés eséllyel pályázhattak támogatásért. Az Agrármarketing Centrum100 millió forintot különített el kifejezetten azzal a céllal, hogy a kistermelők erőfeszítéseit támogassa. A pályázati kiírást az AMC weboldalán teszi közzé.

A szakmai bírálatot a Bormarketing Bizottság végzi, azt követően, hogy az AMC formailag átvizsgálta a pályázatokat. A döntést - a benyújtásra előírt határidő lejártát követő 30 napon belül, a szakértői testület által felállított rangsor alapján – a Miniszter ellenjegyzését követően az AMC hozza meg.

A pályázatok elbírálásakor kizárólag olyan szakmai tényezők a meghatározók, amelyek alapján nyilvánvaló a sikeres és színvonalas megrendezés.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását