Pedagógus-életpályamodell: 2012, vagy mégsem?
Az oktatási államtitkár jó esélyt lát arra, hogy még ebben a kormányzati ciklusban, 2012-ben vagy 2013-ban elinduljon a pedagógus-életpályamodell.
2011. február 9. szerda 13:21 - HírExtra
Hoffmann Rózsa a témában a Magyar Tudományos Akadémián szerdán rendezett tanácskozáson azt mondta, egyöntetű kormányzati szándék van a modell bevezetésére. Hozzátette: a finanszírozásról szinte naponta tárgyal a szaktárca vezetőjével. Jó esély van arra, hogy élesben elinduljon a pedagógus-életpályamodell ebben a kormányzati ciklusban, 2012-ben vagy 2013-ban, felmenő rendszerben - fogalmazott a kereszténydemokrata államtitkár.
Hoffmann Rózsa korábbi észrevételekre úgy reagált: az nem fordulhat elő, hogy egy pályakezdő több fizetést kapjon, mint aki már tíz éve a pályán van. Fontos, hogy a pedagóguspályát biztonságossá tegyék, s ehhez olyan javadalmazást szeretnének rendelni, hogy a pedagógusok biztosak lehessenek abban: meg tudnak élni a fizetésükből, ha ezt a pályát választják - mutatott rá. Megjegyezte: ez nem bérreform, de ilyen elemei is vannak. Ma a létminimum alatt élnek azok a pedagógusok, akiknek nincs rendszeres kiegészítő jövedelmük - tette hozzá.
A jól kiválasztott, motivált, jól képzett pedagógus a garanciája a jó oktatási rendszernek, s a pedagógus-életpálya nélkül nem képzelhető el a közoktatás megújítása - emelte ki. Hoffmann Rózsa alapvető célnak nevezte az oktatás eredményességének javítását.
A szakpolitikus nagyon fontosnak tartja, hogy a legkiválóbbak kerüljenek a pedagóguspályára. A kétciklusú képzés nem tett jó a pedagógusképzésnek, és az egyszakos tanárképzés sem felel meg a munkaerő-piaci igényeknek. Az várható, hogy a jövőben erősödik az osztatlan, kétszakos tanárképzés túlsúlya - jelezte.
Az oktatási államtitkár szerint az másodlagos kérdés, hogy a pedagógus-életpályamodell a közoktatási törvény része lesz vagy külön jogszabály. Most, az előkészítő fázisban, szükségesnek tartották külön jogszabályként nevesíteni - jegyezte meg.
Forrás: MTI