Nálunk befolyásosabb a média
Magyarországon a média az európai átlagnál több fogyasztót befolyásol élelmiszer vásárlásánál, a hazai fogyasztók inkább az újságokból informálódnak - közölte felmérésére hivatkozva a Nielsen piackutató cég.
2011. június 22. szerda 15:21 - HírExtra
A Nielsen felmérésből az derül ki, hogy a legtöbb magyar fogyasztó döntéseire az élelmiszervásárlásnál a nyomtatott sajtó hat leginkább a médiumok közül, Európában pedig a tévéreklám befolyásolja a fogyasztókat leginkább.
A piackutató vállalat szerint Magyarországon minden harmadik, míg Európában átlagosan minden negyedik válaszadó veszi tekintetbe döntéseinél, amit a nyomtatott sajtóban olvas élelmiszerekről. Magyarországon ezt követi az interneten vagy termékismertetők révén elérhető tájékoztatás 28 százalékos említéssel, majd a tévéreklám 26 százalékkal.
Az óriásplakátok a magyar válaszadók 14 százalékát orientálják a vásárlásnál, míg az online video hirdetések, illetve a rádióreklámok 5-5 százalékukat, a weboldalak bannerjeit 4 százalék említette, a mobil telefonon érkező reklámot pedig 2 százalék.
A magyar fogyasztók médiahasználata eltér az európai átlagtól: kontinensünk 28 országában a legtöbb válaszadó számára a tévéreklám vezet - átlag 29 százalékos említéssel -, a nyomtatott sajtó (27 százalék) előtt. A sorban ezek után következik - hazánkhoz viszonyítva kevesebb említéssel - az interneten vagy termékismertetőkben található információ (23 százalék) és az óriásplakát (12 százalék).
Más médiumokat viszont a többi vizsgált európai országban átlagosan a fogyasztók nagyobb aránya vesz figyelembe: rádióreklám (7 százalék), online video hirdetés és weboldalon látható banner (6-6 százalék), mobil telefon (3 százalék). A nyomtatott sajtóban olvasható információk kimagasló arányban befolyásolják a finn (50 százalék), svéd (45 százalék), észt, horvát, észt és svájci fogyasztókat (40-40 százalék).
Szintén figyelmet érdemel, hogy általában a média a vizsgált huszonnyolc európai ország közül az élelmiszervásárlásról meghozandó döntésnél legnagyobb arányban a török és ír fogyasztókat befolyásolja. Ebből a szempontból Magyarországon az átlagosnál valamivel nagyobb a média hatása.
Forrás: MTI