A kormány elhibázta az LMP szerint
Az LMP a kormány elhibázott közlekedéspolitikájának beismerésének tartja, hogy szeptember elsejével bevezették az autóbuszos felárakat. A közpénzből finanszírozott közösségi közlekedés ágazatainak nem egymással, hanem az autós közlekedéssel kellene versenyezniük - írta az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében Jávor Benedek.
2012. szeptember 4. kedd 14:54 - HírExtra
A frakcióvezető emlékeztetett rá, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése szerint szeptember 1-jétől autóbuszos felárat kell fizetni a Budapest-M1 autópálya-Győr, a Budapest-M1 autópálya-Szombathely, a Budapest-M3 autópálya-Nyíregyháza, és a Budapest-M5 autópálya-Szeged vonalakon.
Hozzáteszi, hogy az indoklás szerint ezt egyelőre ott vezetik be, ahol a busz mellett van könnyedén igénybe vehető vonat. Eközben az emelt szintű szolgáltatást nyújtó országos vonatjáratokon fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A szaktárca szerint nőni fognak a szolgáltatók bevételei, és kismértékben csökkennek a költségvetés kiadásai - írja a politikus.
Az áprilisi vasúti menetrendváltást követően a kormány a most bevezetett autóbuszos felárral a megmaradt, jól kihasznált buszjáratok utasaira rak újabb terhet - jelenti ki Jávor Benedek. Hangsúlyozza, hogy az LMP a vasútról szóló Fehér Könyvben is felhívta arra a figyelmet, hogy a kormány továbbra is a nagyrészt közpénzből fenntartott közösségi közlekedési szolgáltatókat versenyezteti egymással.
A Lehet Más a Politika szerint viszont a vasúti és a buszos közlekedés igazi versenytársa a környezetre és társadalomra komoly terheket rovó egyéni, autós közlekedés, amellyel csak egy együttműködő vasúti és buszos közlekedés tud versenyre kelni.
Forrás: MTI