Idén csaknem 1200 esetlegesen jogsértő internetes tartalom miatt tett bejelentést kezelt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Internet Hotline szolgáltatása - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.
2012. december 28. péntek 16:59 - HírExtra
A legtöbbször a gyermekpornográfia körébe tartozó képek, kábítószert forgalmazó honlapok, kiskorúakat vagy akár felnőtteket zaklató online tartalmak ügyében kellett intézkednie a hatóságnak. Ezen esetekben a szolgáltatás munkatársai tájékoztatták a tartalmakat elérhetővé tévő tartalom-, illetve tárhelyszolgáltatókat, hogy vélhetően jogsértő tartalmakat tesznek elérhetővé, és kérték őket, tegyék meg a szükséges lépeseket.
Számos esetben a világháló biztonságos használatáról is érdeklődtek. Ezért a Hotline munkatársai egyebek mellett arról is tájékoztatást adtak, hogyan lehet a közösségi oldalakat helyesen, a személyes adatokat közzététele nélkül használni, vagy miként lehet védekezni például a kéretlen elektronikus levelek ellen. Azokban az esetekben is informálták a bejelentőket a lehetséges jogorvoslati lehetőségekről, ha a sérelmezett tartalmak vélhetően nem voltak jogsértőek.
Az NMHH közleményében arra is kitért, hogy "2012 áttörést hozott a belföldi és a nemzetközi kapcsolatok kialakításában". Ugyanis mint kifejtették: februárban az Országos Rendőr-főkapitánysággal kötöttek megállapodást, amelynek részeként az Internet Hotline-ra érkező bejelentésekkel kapcsolatban szorosabb együttműködést alakítottak ki. Áprilisban pedig az Internet Hotline-t tagjai közé választotta a gyermekpornográfia ellen küzdő világszervezet, az INHOPE (International Association Of Internet Hotlines).
Az Internet Hotline szolgáltatást folyamatosan fejlesztik - emelték ki, megjegyezve, hogy decemberben a szolgáltatás honlapja (http://internethotline.hu) is megújult, így most már egyszerűbb kezelőfelület és még több tájékoztató anyag fogadja a látogatókat.
Forrás: MTI