Hatalmas fesztivál az Operaház szervezésében
Május 18. és június 2. között rendezi meg valaha volt legnagyobb és legsokszínűbb fesztiválját a Magyar Állami Operaház. A Shakespeare400+ Fesztiválon az angol szerző halálának 400. évfordulója alkalmából három helyszínen 17 különféle adaptációt, köztük több bemutatót tűznek műsorra, a műsorfolyam sztárvendége a világhírű bariton, Bryn Terfel.
2016. május 12. csütörtök 07:32 - HírExtra
A Shakespeare400+ az Operaház tematikus Májusünnep-sorozatának 2016-os programfüzére. 16 nap, 31 előadás, 3 helyszín, a rendkívül gazdag kínálattal az Andrássy úti dalszínház mellett az Erkel Színházban és a Zeneakadémia Solti-termében várják a közönséget. A shakespeare-i vonatkozású repertoárdarabok – A makrancos Kata balett, a Falstaff, a Macbeth, az Otello operák és a West Side Story musical – kitűzése mellett négy bemutatót tartanak.
Magyarországon először látható a fiatal kortárs szerző, Thomas Adès A vihar című műve, amelyet a nemzetközileg is elismert német zenész és rendező, Ludger Engels állít színpadra. Ermanno Wolf-Ferrari Sly című, háromfelvonásos operájának olasz nyelvű bemutatóját a Szegedi Nemzeti Színház művészeinek közreműködésével Göttinger Pál rendezi az Opera koprodukciójában. A librettó alapja A makrancos hölgy c. Shakespeare-komédia prológjának Ravasz Kristóf-története.
Ugyancsak különleges bemutatónak ígérkezik Benjamin Britten: Szentivánéji álom című operája. Magyarországon igen ritkán kerül színre a mű, az Opera pedig még nem játszotta. A darab május 27-én és 29-én látható Szabó Máté rendezésében, Dominic Wheeler vezényletével.
Az Erkel Színház aulájában Otto Nicolai A windsori víg nők című daljátékát viszik színre az Operaház énekkarának művészei.
A Shakespeare400+ Fesztivál kiemelt programjainak sorában egyetlen szólóest szerepel: június 2-án a világhírű Bryn Terfel énekel az Opera színpadán. A sztárbariton 1990-ben debütált a Walesi Nemzeti Operaházban, majd az Angol Nemzeti Operában és Amerikában (Santa Fe) is bemutatkozott. Salzburg után a Covent Garden, majd a bécsi Staatsoper és a New York-i Metropolitan következett, majd Firenze és a milánói Scala közönségét is meghódította.