Befektetés és sport
Amellett, hogy a különböző világversenyek óriási pénzösszegeket mozgatnak meg, a kisbefektetők számára is tartogatnak lehetőségeket, hiszen több olyan befektetési alap is elérhető a piacon, amely a nagy sporteseményekhez is köthető vállalatok részvényeibe fektet.
2016. július 4. hétfő 10:40 - HírExtra
Befektetői szemmel is érdekesek lehetnek az olyan nagy sportesemények, mint az olimpia, vagy mint az éppen tartó labdarúgó Európa-bajnokság, hiszen több olyan befektetési konstrukció is van, amely valamilyen módon a világversenyekhez kapcsolódó vállalatok „A sportszergyártók, illetve a nagy sporteseményeket szponzoráló vállalatok részvényeire is jelentős figyelem irányul a nagy világversenyek során, hiszen ezek az események egyenként is óriási összegeket mozgatnak meg, így a részvényeik is érdekes befektetési lehetőséget kínálnak” – mondta Csekő Zoltán, a CIB Alapkezelő senior portfoliómenedzsere.
Az Adidas, a Coca-Cola és a McDonald’s is szponzora a 2016-os labdarugó EB-nek. Mindháromra igaz, hogy részben a jó részvénypiaci környezetnek, részben saját vállalati döntéseiknek köszönhetően kiemelkedő megtérülést értek el, különösen az utóbbi egy évben, amikor a befektetők szélesebb tömegeinek is fókuszába került a nagy sportesemény és az azt körülvevő cégek. 2015 júniusa óta meglódultak az árfolyamok, a McDonald’s részvények nominálisan 25 százalék körüli hozamot értek el, és kiemelkedően jól teljesítettaz Adidas (81 százalékos hozam), valamint a Coca-Cola is (13 százalékos hozam).
Az Adidas ráadásul az EB 24 résztvevő csapatából 9 esetében ruha- és felszerelésszponzor is, így még kiemelkedőbb figyelem esik rá. A CIB Alapkezelő egy forint és egy euró alapot kezel a sporteseményekben érintett vállalatokhoz kapcsolódóan. Az alapkezelő szakemberei a CIB Élmezőny Plusz Tőkevédett Származtatott Alapok indításakor a világ vezető márkái közül öt olyan sikeres vállalatot választottak ki, amelyek üzleti modelljük, innovációs készségük és hatékony vállalati struktúrájuk nyomán a válság hatásaihoz alkalmazkodva új növekedési pályára tudtak állni.
Olyan közismert cégek alkotják az alapok befektetési kosarát, mint a már említett Adidas, Coca-Cola, McDonald's, illetve a General Electric és a Visa. A saját iparáguk vezető helyeiért versengő cégek üzleti sikereik mellett társadalmi felelősséget is vállalnak azzal, hogy évtizedek óta kiemelt nemzetközi sporteseményeket támogatnak. A foci EB-t támogató Adidas, Coca-Cola és McDonald’s vállalatok szponzori szerződései 2010-ben már megköttettek az Európai Labdarúgó-szövetséggel (UEFA). Az alapok indulását ennél későbbre, de jóval a futball EB előtti időpontra időzítette a CIB Alapkezelő (2014. február 3.), így a befektetők előre számolhattak ezzel a befektetési lehetőséggel.
A CIB Alapkezelő jelenleg 13 milliárd forintot kezel CIB Élmezőny Plusz Tőkevédett Származtatott Alapokban.
Forrás: uniomedia