Baranovszky György, a BBT elnöke az MTI érdeklődésére közölte: idén az év első fél évben az üdülőhasználati jogokkal összefüggő kérelmek száma nem emelkedett az előző évhez képest, azonban a kérelmek tárgya megváltozott.
A fogyasztók rendszerint az üdülőhasználati jog továbbértékesítéséért cserébe nagy összegeket fizetnek be, később viszont a fogyasztó nevén marad az üdülési jog, tehát fizetnie kell annak terheit, miközben a korábban befizetett pénzét sem látja viszont - összegezte.
Közölte: a testülethez tavaly 4377 fogyasztói kérelem érkezett be, az esetek 41 százaléka kereskedelmi üggyel, például szavatossági, garanciális problémákkal volt kapcsolatos, az üdülési joggal kapcsolatos beadványok száma nem haladta meg a hatvanat.
A panaszosok rendszerint csak később szembesülnek azzal, hogy a szóbeli ígéretek ellenére a vállalkozások írásban nem is a már meglévő üdülési jog értékesítésére, hanem csak hirdetési, például promóciós tevékenységre vállaltak kötelezettséget.
A testület ezért azt javasolja, hogy gondosan válasszák meg az üdülési jog eladásával megbízott céget, ne adjanak előre megbízási díjat vagy jutalékot. A megbízási díj csak később, a megbízás teljesítésekor jár a megbízottnak. A szóban kapott tájékoztatást pedig minden esetben vessék össze az írásbeli szerződés tartalmával, és ha ellentmondást tapasztalnak, ne írják alá a szerződést - írták.