A sikeres üzletasszony jó csapatjátékos, nyitott, kreatív személyiség. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy egy magasabb cél érdekében félreteszi az érzelmeit, és átgondolt, fókuszált üzleti döntéseket hoz a fejlődésért. Lahle Wolfe, a „The Balance” vendégszerzője a következőket teszi hozzá:
2017. április 11. kedd 06:30 - HírExtra
A legjobb üzleti hozzáállás
Vajon a sikeresség szempontjából számít, hogy valaki optimista vagy pesszimista beállítottságú? Nem feltétlenül. Az optimista a dolgok jó oldalát nézi, ami ösztönzően hathat a csapatára, ezzel szemben a pesszimista nem értékeli túl a lehetőségeket, reálisabb, és várhatóan kevésbé kockázatos döntéseket hoz. A legfontosabb azonban az, hogy Te miként látod az adott helyzetet, hogyan reagálsz rá, mindez majd elősegíti a hosszú távú üzleti sikereket.
Amiben a női vállalkozóknak fejlődniük kell
Egy szóval: a networkingben. Kevés együttműködés segít annál jobban megalapozni és növekedésre bírni a vállalkozásod, mint az, ha erős kapcsolati hálóval rendelkezel. Az üzleti előny mellett proaktív ajánlásokra is szert tehetsz, de kizárólag akkor, ha Te is teszel a kapcsolataidért! Ha kevésbé vagy csapatjátékos, vagy nincs időd a face-to-face kapcsolatok kiépítésére, próbáld meg másképp. Érdemes csatlakoznod és figyelemmel követned olyan online közösségi csoportokat, amelyek szakmailag közel állnak az elképzeléseidhez. A legfontosabb a kapcsolattartás!
A sikeres üzletasszony legfontosabb tulajdonsága
A siker érdekében fontos, hogy mindig szánj időt arra, hogy meghallgasd az emberek ötleteit, véleményét. Azáltal, hogy értékeled őket, te is sokkal közelebb kerülhetsz hozzájuk. A bizalmon alapuló kapcsolatok a legerősebbek!
Nem utolsó sorban az építő kritikák által fény derülhet olyan problémákra, amelyek megfelelő odafigyeléssel megelőzhetővé válnak. Az üzleti életben fontosak a jó döntések, ezért hallgass másokra, hiszen mindig tudunk tanulni valami újat egymástól.
Magyarországon a Business Network International (BNI®) biztosít keretet a szervezett üzleti találkozók és a tudásmegosztás számára. Az „Aki ad, az nyer!”® filozófiát egy jutalékmentes ajánlásokra épülő üzleti modellt képviselő szervezet itthon már közel 40 csoportban hozza össze az egymást támogatni kívánó üzletembereket.
„A networking ma az egyik legerősebb üzletfejlesztési gyakorlat. Vállalkozásom működtetését már a csoporttagokon keresztül valósítottam meg. Az elém kerülő akadályokat megosztom velük, és mindig van valaki, aki tud megoldást javasolni.
Stratégiai kapcsolatok, ismeretségek kialakítására sarkalom a tagokat is, hiszen a rendszer tényleg működik, de ezért tennünk is kell!” – foglalta össze Takácsné Garai Tünde, követelés behajtással foglalkozó cég társügyvezető igazgatója.
Bővebb információ (nem közzétételre):
Forrás: Ferling