A
tartalomra épített kiváló helyezés előfordulhat, de valószínűsége igen csekély. Nagyobb esély van a jó találati lista helyezésre, ha mellette használjuk a linképítést is. Ha a kiváló tartalmat és a helyes linképítő technikát együttesen alkalmazzuk, akkor számíthatunk arra, hogy jobb eredményeket érünk el.
Figyeljünk a "trend"-re
Amennyiben nem veszünk tudomást a kevésbé kiugró, de folyamatosan jó irányba haladó trendekről, és csak a kiugró növekedést várjuk el a
weboldalunk tartalmi elemeitől, előfordulhat, hogy a linképítés nem fog működni.
Fontos, hogy a weboldalunk tartalma releváns legyen, a témája illeszkedjen az oldal profiljába, a tartalom önmagában is érdekes legyen, megállja a helyét, illeszkedjen az oldal struktúrájába, amivel elősegíthetjük a megfelelő linképítést.
Mit nevezünk linképítésnek?
Linképítésnek hívjuk, ha a saját weboldalunkra mutató hivatkozások helyezkednek el más weboldalakon. A linképítés jelenleg a
sikeres keresőoptimalizálás vagy angolul SEO egyik legfontosabb része. A helyes linképítés napjainkban sok munkával jár, figyelni kell, hogy ne összevissza linkelgessünk, illetve ne alkalmazzunk fekete kalapos technikákat, mert azt a Google szigorúan bünteti.
A fehérkalapos linképítsi technika
A linképítés során használt linkek, vagy magyarul hivatkozások a weboldalunkhoz kapcsolódóan kell, hogy foglalkozzanak az adott területtel. A fehér kalapos linképítési technika használata nem szól másról, mint hogy a más oldalakon megjelenített hivatkozásokat természetes módon kell, például tartalomkészítés útján, megjeleníteni. Jó linképítéssel jó találati helyezést érünk el, nagyobb eséllyel kattintanak a weboldalunkra, ami azért jó, mert nagyobb eséllyel fognak nálunk vásárolni, szolgáltatást igénybe venni, vagy lesznek weboldalunk szerves követői.
A tartalomépítés és linképítés a sikeres módszer együtt
A sikeres linképítő módszer az, mikor folyamatosan bővül a jó minőségű, weboldalunkra mutató linkek száma. A gyakorlat szerinti a folyamatban megfigyelhető, hogy a helyezésekben és az organikus forgalomban folyamatosan emelkedő tendenciának kell jelentkezni, körülbelül három hónappal azután, hogy a tartalom kikerült. A logikus és időben elnyújtott linképítés miatt a Google kedvezően veszi figyelembe a weboldalunkat, így értékesnek fogja tartani ahhoz, hogy előkelőbb helyre tegye a rangsorban.
Milyen egyéb tényezőket érdemes figyelembe venni a sikeres linképítés során?
Bármennyire is törekszünk a
sikeres linképítésre, az önmagában még nem lesz elég, hogy javítjuk a helyezésünket, egyéb tényezőket is érdemes figyelembe venni, mert ezek a tényezők mind-mind befolyásolhatják a helyezéseinket. Például:
• Kísérjük figyelemmel a legújabb algoritmusokat és a büntetéseket.
• Figyeljük a különböző oldalon belüli és optimalizálási tényezőket.
• Figyeljük a találati lista változásait, mint például a fizetett eredmények elhelyezkedését.
• Kísérjük figyelemmel a konkurencia aktivitását.
Érdemes időről-időre finomítani és frissíteni a tartalmakat, hiszen minél jobban illeszkednek a témához az adott termékek, annál jobb eséllyel tudunk hozzá megfelelő linket rendelni. Minél jobban illeszkedik az oldalunk profiljába a tartalmunk és minél értékesebb ez a tartalom, amit mi magunk hozunk létre, tehát egyedi, annál jobbak lesznek az eredményeink.