Mi is ez az injektor IMA kód?
Minden kód egy egyedi azonosító, amellyel a gépjármű gyártója jelölte meg az injektorokat. A számokból és betűkből álló kódsor megadja minden egyes befecskendező szállítási mennyiségét és további sok apró részletet az egyedi tulajdonságaival kapcsolatban. (szórási mennyiség, nyomás és további minőségbeli részletek).
A precíz és nagy
nyomáson működő CR injektorok tulajdonságait nem lehet tökéletesen azonosra beállítani gyártás során, hiszen mikronnyi méretekről beszélünk. Tehát két tökéletesen azonos cikkszámú porlasztó gyárilag más értékeken működik.
A gyári futószalagos értékekhez viszonyítva egy minimális eltérés mindig lesz, sajnos ezt nem lehet kiküszöbölni.
De akkor miért mehet egyenletesen az autó?
Azért, mert az autó fedélzeti komputere (ECU) ezeket a különböző értékeket összehangolja, és tökéletes végeredményt biztosít. Ezt csak akkor tudja megtenni ha beszerelés után a kódokat betanítják, és csak ezután indítják útjának az autót
Viszont a fedélzeti komputer tökéletes hangolásának köszönhetően a gépjármű vezetője ebből semmit sem fog észrevenni. A technikusok folyamatosan dolgoznak azon, hogy ezt az aprócska differenciális eltérést is megszüntessék. Megoldásként az egész irányítást a motorvezérlő számítógépnek, azaz az ECU-nak adják át.
Mi történik felújítás során a kóddal?
Legtöbb esetben felújítás után az új teszt alkalmával új kódot is generál a gyári próbapad. Az autószerelő ezt az új kódot tudja betáplálni a fedélzeti komputerbe, és ezzel fog tökéletesen járni az autó.
Néhány esetben nincs szükség
új kódra a tökéletes járáshoz. ( Főleg régebbi típusok és Bosch injektorok)
Minden autónál így működik ez?
Nem. Ez csak az újabb autóknál van így. De azok közül sem mindegyik kívánja meg az újrakódolást felújítás során.
Az idősebb gépjárművek esetében még nem szükséges betanítani az autót, és új kódot sem kell generálni, ennyire még nincs kifinomulva ez a folyamat. Ez a mechanikus porlasztókra egytől-egyig igaz. (KB: 2001-es évjárat előttiek)
Az injektorok kódolása
Az
injektor felújítás során az összes alkatrészt lecserélik. Ezért kell végezetül új kódot is generáltatni. Ez a kódgenerálás csak próbapadi géppel végezhető el. Ilyenkor az injektorok egyedi sajátosságait kódolja le a motorvezérlő a számítógépnek, ezzel megteremtve az injektorok és a számítógép együttműködését.
Amennyiben nem generálunk új kódot, attól még a gépjármű működni fog, a számítógép azonban már nem lesz képes a vezérlést tökéletesen ellátni. A rossz vezérlésből adódóan a befecskendező rendszer élettartama is csökkenhet. A motor járása egyenetlen lehet, sőt az ilyen esetek legtöbbjében a gépjármű fogyasztása is megnövekszik.
Éppen ezért az ellenőrzéshez és a javításhoz is olyan szervizt válasszon, mely az injektorok méréséhez padokkal és az azok működéshez szükséges szoftverrel is rendelkezik. Az
injektorfelujitas.hu szolgáltatásai keretein belül mindezt megkaphatja. Ön megfizethető, számlás és garanciális keretek között végeztetheti el a szükséges javításokat.