A Facebookos hirdetések egyike a Canvas
Vannak olyan szakértő cégek, akik könnyedén eligazodnak, és eligazítanak a Facebook hirdetések terén. A Canvas, vagy más néven vászon hirdetés a számtalan Facebook hirdetések egyike. Lehet a hirdetés fajtája kép, videó, társulhat a hirdetés mellé Canvas, aminek megvannak a maga paraméterei, előnyei és tán hátrányai is.
Hogyan működik?
A Canvas hirdetéseket elsősorban mobil platformos megjelenésre fejlesztették ki, a mobilon böngésző emberek figyelmét nyerik el. Teljes képernyős hirdetés élményét nyújtja, ezen keresztül hirdetheted a termékedet. Görgetés közben azonnal betöltődik a reklám, nem kell órákig várni, míg a médiaállomány betöltődik, ezért alkalmas arra, hogy gyorsan megragadja a figyelmet. Ez nem kis előny a mai rohanó világban, amikor az embereknek nincs idejük megvárni, míg egy lassabban töltődő interaktív média megjelenik. A Canvas gyors. Minden formátum beállítása lehetséges: fénykép, videó, vetítő és kollekció. Hirdetés közben ösztönözheted a böngészőket arra, hogy aktivizálják magukat: vásároljanak mobilon, vagy egyszerűen csak ismerkedjenek meg az általad létrehozott márkával.
Milyen lehetőségeket lehet kihasználni?
A Facebook a hirdetéshez felajánl kész sablonokat is, de egyéni kivitelezést is megenged. A hirdetéskezelőben kell keresni a kész sablonokat, amiket kizárólag egy-egy üzleti célra optimalizáltak. A cél tehát lehet a termék értékesítése (rácsos vagy életstílus elrendezésben), a vállalkozásod bemutatása, vagy új vevők szerzése. A hirdetések úgy jelennek meg a "vásznon", hogy magával ragadják a böngészőket, nincs semmi más az oldalon, ami elterelné figyelmüket.
A hirdetési költségekben nincs változás. Jó hír a programozások világában nem jártas embereknek, hogy nem igényel semmiféle kódolási ismereteket, hogy feladjanak Canvas hirdetéseket. Azzal azonban már a hirdetés megalkotásánál tisztában kell lenni, hogy milyen üzenetet szeretnénk közvetíteni az olvasó felé. Ez a kulcsa annak, hogy hatásos legyen a vizuális anyag, ami belekerül a Canvas-be.
A kiválasztott formátumot úgy kell megválasztani, hogy a teljes képernyőn megjelenve is jól mutasson, és egyértelmű válaszreakcióra késztesse a felhasználót. A mérőszámok segítségével kideríthető, mennyire volt sikeres a kampányod, érdemes-e folytatni, vagy új stratégiát, új hirdetést kell feltöltened.
A Canvas hirdetéstípussal közelebb hozhatod az üzenetedet a látogatóidhoz. A látogatók felhasználóvá válnak, hiszen megtekintik a hirdetést, elmerülnek az üzenetében a vászon sajátosságai miatt (görgetés, lapozás, kattintás), mindezt aközben, mialatt használják a népszerű Facebookot.