Sokan azt hiszik,
elég linkeket szerezni egy weboldal számára, s máris megtettek mindent a SEO érdekében.
Pedig a linképítés nem egyenlő a SEO-val, az csak egyetlen, de nagyon fontos része! A keresőoptimalizálás több ennél, kezdve a kulcsszavak felkutatásával, folytatva a tartalommarketing megtervezésével, s zárva a linkek megszerzésével.
Kulcsszókutatás
Kulcsszókutatás nélkül nem is érdemes elkezdeni semmilyen SEO projektet, mivel létfontosságú tudni, hogy az emberek mire keresnek rá a témával kapcsolatosan. Ráadásul a tartalomkészítés sem kezdődhet meg a témák ismerete nélkül, így mindenképp időt kell szakítani a fő- és kiegészítő kulcsszavak megkeresésére. Esetleg érdemes lehet átgondolni egy kompetens
ügynökség felkeresését is ez ügyben.
A kulcsszavak meghatározása után érdemes stratégiát készíteni a felhasználásukra, s nem szabad megfelejtkezni az olyan on-site SEO feladatokról, mint például a meta elemek kitöltése. Ezek viszonylag gyorsan elvégezhetők, ráadásul speciális esetben automatizálhatók is. Természetesen a legjobb megoldás a meta elemek manuális megírása, de egy több ezer termékkel feltöltött webshopnál az automatizált metakészítés is több a semminél.
Tartalomkészítés
Egy weboldalt
nem elég elkészíteni, fel kell tölteni tartalommal is. Enélkül a Google kereső nem tudja felmérni, miről is szól az adott oldal, s nem fog látogatókat szállítani a keresőjéből. A tartalomkészítés viszont akkor működik, ha az elkészülő anyag jó minőségű, releváns az oldalra nézve, s valós problémákra adja meg a választ.
A SEO célból írt alibi szövegek felett egyre inkább eljár az idő, így a létrejövő anyagnál fel kell használni a már korábban felkutatott kulcsszavakat, miközben fejben kell tartani a lehetséges LSI kulcsszavakat is. Egy igazán profi szöveg már nem csak kifejezésekkel dolgozik, hanem megválaszolja az olyan kérdéseket, melyek a témában felmerülhetnek. A kérdésekre alapuló szövegírás szintén egy olyan terület, mely egyre nagyobb hangsúlyt kap, hiszen a felhasználók egyre többet használják az okostelefonok hangfelismeréssel működő kereséseit.
Linképítés
Bár a Google alapelve a „tartalom a király” megközelítés, az nem titok, hogy az oldalra mutató viszontlinkek nélkül nem fog működni a
keresőoptimalizálás. Természetesen a linképítés is olyan folyamat, mely bizonyos szakértelmet kíván, de ami fontosabb, idő és erőforrás is kell hozzá. Ez azért fontos, mert itt máris kiesik az olcsón kínált, tömeges vagy szoftveres linképítés, ezzel inkább kárt okoz a magát SEO-snak valló laikus, mintsem előnyt építene.
A minőségi linkeknek megbízható és jó minőségű oldalakról kell származniuk, ráadásul fontos, hogy a linket tartalmazó szövegkörnyezet is releváns legyen. Már rég nem működik a linkek bármilyen felületen való elhelyezése, a Google elemzi a tartalmat, s felismeri az alibi elhelyezést.
"Jól látható tehát, hogy a linképítés nem egyenlő a SEO-val, hanem számos más részfolyamattal együtt alkotja a keresőoptimalizálást. Ráadásul a linképítéshez is tudás és tapasztalat szükséges, különben nem hozza meg a hozzá fűzött reményeket" - mondta el
Nagy Arnold, SEO szakértő.