A GVH döntésében jogsértőnek minősítette, hogy a Béres Gyógyszergyár gyermekeknek szánt „Actival Kid Gumivitamin” étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós- és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket. A szabályozás alapján ugyanis tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.
A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette többek között, hogy
- a reklámot gyerekcsatornákon is sugározták;
- a hirdetésekben használt kifejezések (pl. „szerezd meg mind!”) közvetlenül szólították meg a kisgyermekeket;
- a hirdetések jellege (zenéje, színes képi világa, dinamikája, az ajándékok köré szőtt szpotok) alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére;
- a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze, ami különösen vonzóvá tette azokat kiskorúak számára.
A GVH döntésében bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint azt, hogy a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, és jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait. Utóbbiak megvalósítását a gyógyszercégnek a későbbiekben igazolnia kell a Versenyhivatal számára.
A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a Versenyhivatal értékelését és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság.