Ennek két módja is lehet. Az egyik a klasszikus weboldal, vagy honlap, ami a cégünket mutatja be, így lehetővé téve, hogy már meglévő ügyfeleink könnyen és gyorsan jussanak hozzá a szükséges információkhoz. Például nyitva tartás, milyen szolgáltatásainkat vehetik igénybe és milyen módon. Ha kereskedni kívánunk, webáruházat is készíthetünk akár külön, akár a céges honlap kiegészítéseként. Megfelelő szervezéssel akár még növelhetjük is a forgalmunkat, amennyiben meg tudjuk oldani a házhoz szállítást.
Ha új ügyfeleket is szeretnénk szerezni, már kicsit összetettebb a kérdés, hiszen jelenleg két módon érhetünk el a potenciális vásárlókhoz. Vagy a Google keresőjén kell szerepelnünk a találati lista értékelhető helyein, vagy a közösségi médián keresztül juthatunk el az emberekhez. Magyarországon jelenleg a két legnépszerűbb felület a Facebook és az Instagram.
De hogyan kerüljünk a találati lista élére?
Két módszer van. Az egyik, ha hirdetünk a Google hirdetéskezelőjében, a Google Ads szolgáltatásban. Ilyenkor meg kell versenyeznünk a konkurencia hirdetéseivel, azaz ajánlatot kell tennünk, nekünk mennyit ér meg egy kattintás, majd a Google az ajánlati árak alapján rangsorolva jeleníti meg a hirdetéseinket a lap tetején, vagy valahol eldugva. Minél többet vagyunk hajlandóak fizetni, annál nagyobb az esély az első helyre. Egyszerűnek tűnik? Pedig egyáltalán nem az.
Sajnos a „kattintóknak” csupán egy része fog vásárolni, a többiek csak úgy nézelődnek. Éppen ezért egy jó hirdetés beállítása komoly szakértelmet igényel, vagy rengeteg pénzt fogunk kifizetni a felesleges látogatókért. A hirdetéses módszer előnye az, hogy viszonylag gyorsan eredményt érhetünk el vele, ha nem sajnáljuk a költségeket.
A másik módszer a keresőoptimalizált weboldal készítés. Ez lassabban fog célt érni, jellemzően 3-6 hónap mire értékelhető eredményei vannak, de a hatása általában tartós és folyamatosan ott lehetünk a találati lista élén, nem kell kattintásonként fizetni.
A jelenlegi helyzetben ez lehet a legjobb megoldás a cégek számára, hiszen a bizonytalan gazdasági környezet miatt „ráérünk” kivárni az eredményeket, így amikor újra indul a gazdaság, már egy lényegesen jobb pozícióból várhatjuk a megnövekedett keresletet.
Ha biztosra akarunk menni, használjuk fel mindkét megoldást. Amíg a keresőoptimalizás eredményeit várjuk, addig egy jól optimalizált Googel Ads kampány segítségével szerezhetünk új ügyfeleket.
Mi a helyzet a Facebookkal és az Instagrammal?
Ha okosan használjuk, azzal is gyorsan tudunk elérni új embereket, de míg a Google keresőjében konkrét érdeklődőink vannak, a közösség felületeken nagy általánosságban tudunk csak embereket elérni.
Nagyjából mint a régi klasszikus szórólapozás esetében. Természetesen a közösségi média kezelést is lehet jól és még jobban csinálni. Rengeteg oktatóanyag lelhető fent az interneten, a Facebook maga is rengeteget tesz azért, hogy egyszerűsítse a kezelést. Tehát, felhasználhatjuk a felszabaduló időt arra, hogy képezzük magunkat. Ha erre mégsem érzünk késztetést, szakemberek gondjaira bízhatjuk a vállalkozásunk komplett közösségi méda kezelését.