Hernádi Zsolt egy korábbi interjújában azt nyilatkozta, hogy a világ soha nem lesz olyan, mint volt. A műsorban elmondta, hogy ennek az állításnak van egy olaj-specifikus és egy általános vonulata is. Olaj értelemben kitért arra, hogy bizonyos uniós értékekről, például az árúk, emberek szabad mozgásáról kiderült, hogy nem működnek automatikusan.
Annak kapcsán, hogy hadigazdálkodás folyik a MOL-nál, elmondta, hogy azonnal felfüggesztettek olyan szabályokat, amelyek korábban a cég működését szabályozták, saját operatív törzsük van, amelynek napi szinten kellett döntéseket hoznia.
A MOL saját maga is végeztetett tesztet a cégen belül, ez alapján csak néhány fertőzésről tudnak beszámolni (13 ezer tesztet végeztek).
50 milliárdnyi vesztesége van a MOL-nak, Hernádi elmagyarázta a műsorban, hogy ez egyrészt annak tudható be, hogy csökkent a kereslet, ennek hatására 40 százalékkal csökkent az értékesítés is. Ezen felül pedig egy nemzetközi árfolyam csökkenés is volt. A májusi adataik alapján 15 százalákal kevesebb a dízel, 20-25 %-al a benzin eladás, a repülőgépeknél pedig 90 százalékos az üzemanyag csökkenés.
Nagyon erős a korreláció a GDP és a fosszilis anyagok között, szerinte két számjegyű lesz az április GDP mínusz. A kormány éves GDP-számot használ, az év első fele normálisan alakult, és várható, hogy a második fele is hasonló lesz - árnyalja a képet a MOL-vezér.
28 kutat zártak be, Hernádi elmondta, hogy itt üzemeltetőkkel vannak összeköttetésben, a bezárt kutaknál foglalkoztatottakat megpróbálták átcsoportosítani, Csehországban és Ausztriában már újranyitottak a bezárt kutak.
A MOL vezetése a fizetésük 40 százalékát visszaadta - Hernádi szerint erre azért volt szükség, hogy könnyebben tudjanak az alkalmazottakkal beszélni arról, hogy csökkeni fog a fizetésük a válsághelyzetben.
Hernádi a mínuszos olajár kapcsán elmondta, hogy ez egy pillanatnyi logisztikai zavar eredménye volt, ráadásul nyersolajról volt szó. A magyar kutak árainál ez azért nem látszott, mert követik a jegyzési árakat, ráadásul az üzemanyagnak van egy fix része, a jövedéki adó, ez be van építve az árba.
Hernádi szerint az év vége felé közelítjük meg újra a 400 forintos benzinárat, de nyáron erre nincs esély, ahhoz a turizmusnak be kellene indulni. A turizmus egy bizalmi üzlet is, sok ember pénztárcája megérzi, nem utazásra fog költeni. Hernádi szerint a légi közlekedés is lassan fog visszatérni.
A Corvinus működésének hátterét a MOL nyeresége adja, Hernádi viszont azt mondta, hogy az egyetem komoly tartalékokkal rendelkezik, ha nem fizet a MOL a nyereségből pár évig, azt sem fogja megérezni.