A böngészőben és applikációban is önálló modulként megjelenő szolgáltatás lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy mobillal készített fotó vagy egy netről lementett kép segítségével pillanatok alatt megtalálják a kiszemelt darabhoz leginkább hasonlító termékeket a GLAMI partner-webáruházainak több mint 1 millió terméket tartalmazó kínálatában.
A keresés során a feltöltött képen látható ruházati cikkeket, kiegészítőket, cipőket az intelligens algoritmus vizuális megjelenésük szerint automatikusan egy-egy termékkategóriába sorolja, és megjeleníti a leginkább hasonlító ajánlatokat. A vizuális keresés akár több ezer kapcsolódó eredményt kínálhat, amelyeket a felhasználó soha nem talált volna meg egyedül, de legalább is biztosan sokkal több időt vett volna igénybe.
„A vizuális keresés a fényképek „Shazam”-ja. A forradalmi mivolta abban rejlik, hogy a felhasználó sokkal kifinomultabban és sokkal eredményesebben kereshet, mint kulcsszavakkal. Mivel teljes egészében a megjelenésre támaszkodik, nincs szükség egyéb adatokra, például vonalkódokra, QR-kódokra, terméknévre. A képek alapján sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy valóban azt a ruhadarabot találjuk meg, amelyet szeretnénk, ráadásul sokkal szórakoztatóbbá válik a keresés folyamata” - mondta el Robert Johnson, a GLAMI magyarországi country managere.
A felhasználói szokásokat illetően a vizuális keresés szolgáltatást igénybe vevő vásárlók 80%-a képernyőképeket használt termékek keresésére, és az adatok alapján megállapítható, hogy elsősorban divatbloggerek outfitjeit, valamint a hírességek fotóit használták a kereséshez. A felhasználók körében ugyancsak népszerű a technológia azon funkciója, amellyel egyetlen kattintással egyszerre rákereshetünk teljes „look”-ra, azaz összes képen látható ruhadarabra és kiegészítőre. Ilyen céllal a vásárlók előszeretettel keresnek tévésorozatok képkockáira, ezek közül is az egyik legnépszerűbb a Netflix „Stranger Things” című sorozata.
Az új technológiával nem csak szórakoztatóbb a vásárlás, de úgy tűnik, sokkal nagyobb az esélye, hogy pontosan azokat a darabokat találják meg a fogyasztók, amelyeket valóban szeretnének megvásárolni. A vizuális keresés így nem csak a felhasználóknak jelent nagy előrelépést, de a webáruházak is profitálnak belőle. Ezt támasztja alá, hogy a GLAMI vizuális kereső eszközéből származó értékesítések konverziós aránya kétszer magasabb partner-webáruházakban, mint a szokásos szöveges keresés és az azt követő kézi termékszűrés által generált konverziók esetében.