A szakemberek akár bruttó 1,5 milliót is hazavihetnek havonta
Az IT-szektoron belül is jelentős változások történtek, a vírus azonban sok szempontból kedvezően hatott erre a területre. A No Fluff Jobs állásportál legújabb felmérésében azt vizsgálta, miként változtak a hazai piac trendjei és tendenciái a koronavírus hatására 2020 januárja és decembere között.
A vírus enyhülése lendítette fel a piacot
A munkaerőpiacon a legnagyobb változást a távmunka és az otthoni munkavégzés bevezetése hozta, sok cég számára ez rendkívül megterhelő feladat volt. A korlátozások bevezetése után a toborzási kedv jelentősen visszaesett, rengeteg cég állította le egyik napról a másikra az új munkatársak felvételét, kénytelenek voltak elbocsátani dolgozókat, ami jelentősen megnehezítette az IT-specialisták elhelyezkedését 2020 első felében.
Év közepén, amikor enyhült a járványhelyzet, a tendencia változott, és egyre több cég adott fel álláshirdetéseket, így a jelentkezők száma is növekedett. Az állásportálon a juniorok iránti kereslet visszaesett, a cégek leginkább mid és senior fejlesztők jelentkezését várták.
Hányan kopogtatnak az IT-szektor ajtaján?
2020-ban kéz a kézben járt a No Fluff Jobs állásportál használata és a jelentkezők számának növekedése. Számos álláshirdetés került fel a portálra, így az előző évhez képest több IT-szakember keresett lehetőséget az oldalon. Amikor a járvány elérte Magyarországot is, rövid időn belül meredek növekedésnek indult az álláskeresők száma: júniusban már közel kétszer annyi IT-szakember keresett új munkahelyet a portálon, mint áprilisban, a jelentkezések száma pedig folyamatosan nőtt az év végéig. Októberben már háromszor annyian szerettek volna elhelyezkedni a szférában, mint a vírus kirobbanásakor.
A COVID az álláskeresési szempontokat is megváltoztatta
A világjárvány hatására a munkaerőpiacon felerősödött a stabilitás iránti vágy, a munkavállalók a megszokottnál jobban ragaszkodnak jelenlegi munkáltatójához. Akik az elmúlt egy évben mégis úgy döntöttek, vagy arra kényszerültek, hogy váltanak és új állást keresnek, sok esetben kíváncsiak voltak a COVID-ra adott céges reakciókra, a vállalatok kommunikációjára, a dolgozók védelmében és a fizikai egészségük megőrzése érdekében tett lépésekre.
Ezeken felül az is meghatározó szempontnak bizonyult, hogy milyen programokkal segítették a cégek a munkavállalók mentális jólétét ebben a kihívásokkal és nehézségekkel teli időszakban.