2024. november 25. - Katalin

6 tipp a weboldalunk és márkánk erősítéséhez

A weboldal márkaépítés többről szól, mint egy mutatós logó. A honlapodnak, céged weboldalának tükrözni kell mindazt, amit nyújtasz, amit képviselsz - az oldalnak pedig úgy kell kinéznie, ahogy az ügyfeleiddel láttatni szeretnéd. Egy jól felépített, megfelelően brandelt honlappal növelheted a forgalmad, a hírneved, és végső soron új ügyfelekre és magasabb profitra tehetsz szert.
2021. október 20. szerda 17:03 - HírExtra

A márkaépítés - legyen szó következetes hangzásról és vizuális elemekről, aktív közösségi média fiókokról vagy olyan egyszerű dologról, mint a megfelelő betűtípus kiválasztása - kulcsfontosságú ahhoz, hogy kitűnj a versenytársaid közül. Egy szilárd stratégiával a márkád előnyére válik a fogyasztói megítélés növekedése és következésképpen a hitelesség.

Nincs egyetlen helyes módja márkád online megjelenítésének, de vannak olyan elemek, amelyek univerzálisak. Ez a cikk néhány egyszerű, mégis hatékony módszert tár fel, amelyekkel javíthatod online márkaépítését.

1.     Maradj az egyszerűségnél

Győződj meg arról, hogy a webhelyed mindent tartalmaz, amire szükséged van, de semmi többet. A túl sok csicsa és pompa, vagy a túl sok, terjengős tartalom problémás lehet. Az ügyfeleidet nem érdekli, hogy mennyire okos a webhelyed dizájnja - azt akarják, hogy a dolgok áttekinthetően és könnyen emészthető módon legyenek elrendezve. Kövesd az egyszerűség elvét, és nyert ügyed lesz. Hiszen ha belegondolsz, az online nyerőgépek sincsenek túlbonyolítva, mégis mindenki pörget egyet-egyet rajtuk amikor úgy érzik!

Hasonlóan, az ügyfeleid nem akarnak várakozni. A túl sok felesleges videó, bővítmény vagy kiegészítő lassúvá teszi a weboldal betöltését. Ha egy weboldal betöltése túl sokáig tart, az ügyfelek egyszerűen elhagyják, és máshol keresik meg, amit keresnek. Ez nem tesz jót a weboldal márkaépítésének - tény, hogy akár tizedmásodperceken is múlhat, hogy egy látogatóból érdeklődő majd vásárló lesz, vagy pedig lepattanó.

2.     Mutasd meg ki vagy!

Ne feledd, hogy egy weboldal többről szól, mint a vizuális elemek és a navigációs eszközök. Miről szól a márkád, a terméked, a szolgáltatásod? Az Rólam, vagy a Rólunk oldal megváltoztathatja azt, ahogyan a potenciális ügyfelek látják a márkád; ha ebbe az oldalba bele tudod oltani egyedi identitásod, a látogatók könnyebben tudnak majd azonosulni veled, és ennek eredményeképpen könnyebben veszik fel a kapcsolatot veled.

Próbálj meg elmesélni ügyfeleidnek egy történetet: a saját, igazi történeted. Oszd meg az értékrended és azt, hogy mit képviselsz; megoszthatsz néhány fényképet és ajánlást, a vállalat hitvallsát vagy egyszerűen az üzleti elveket, amelyeket követsz. Csak ügyelj arra, hogy következetes legyen. Ha az ügyfeleid tudják, hogy miről van szó, úgy fogják érezni, hogy megbízhatnak benned. A bizalom egyike azoknak a döntő fontosságú dolgoknak, amelyeket egy weboldal márkaépítésével kiépíthetsz..

3.      Tartsd szem előtt a célokat

Mit szeretnél, hogy az ügyfeleid mit csináljanak a webhelyeden? Mi jelenti számodra a konverziót; egy megvásárolt termék? Egy megbeszélt találkozó? Egy kapcsolatfelvételi űrlap elküldése? Ez a pont a "keep it simple" elvéhez vezet vissza.

Az ügyfeleidnek meg kell tudniuk, hogy ki vagy, mit kínálsz, és milyen előnyökkel jár nekik az, ha veled kötnek üzletet. Legyen egy meghatározott cél előtted, és mindig afelé tereld finoman az ügyfeleidet: legyen ez egy akár egy termék megvásárlása, vagy egy szolgáltatás igénybevétele. A webhelyed márka építési elemeinek ezzel összhangban kell lennie.

4.     Legyen következetes a stílusában és a vizuális elemeiben

A fenti ponthoz hasonlóan a webhelyed vizuális elemeinek is belsőleg következetesnek kell lenniük, ha nem, akkor bizony csalódhatsz, mint sok másik cégvezető évekkel ezelőtt. A logód például nagyon erős márkaépítési eszköz; a márkád vizuális megjelenítése.

Logódat jól láthatóan jelenítsd meg webhelyén - a fejlécben és a láblécben, valamint a faviconon, vagy akár a kapcsolatfelvételi űrlapokon. A cél, hogy az ügyfelek megszokják és később felismerjék.

A vizuális márkaépítés azonban nem ér véget a logóval. A webhely többi részének összhangban kell lennie a logóval és a témával. Különösen a betűtípusok kölcsönözhetnek hitelességet, feltéve, hogy illeszkednek a márkához.  Játékos a márka? Elegáns? Professzionális és méltóságteljes? Keress olyan betűtípust, amely azt képviseli, amit a márkád képvisel.

5.     Mutasd be ügyfeleid és sikereiket

Elfogadható, sőt akár egyenesen elvárható az, hogy a márkád bizonyos szintig önmagára összpontosíthasson a weboldalon. Egy kis finom hencegés mindig belefér, de tartsd szem előtt, csak olyasmit mutass be eredményként, amit az ügyfeleid is elérhetnek.

Az ajánlások és az értékelések jelentős szerepet töltenek már be a döntéshozatalban. Pozitív ajánlásokat “kötelező” kitenni, de a negatív elemeket is, ezesetben azonban törekedj arra, hogy a megoldást nyilvánosan felkínáld! Az emberek ma már mánikusan keresik az egyes termékekről vagy szolgáltatókról a véleményeket. Ezért fontos, hogy legyen a honlapodra kihelyezve nem csak vélemény, de akár link olyan fórumokra, csoportokra, ahol említik a márkád.

6.     Légy aktív a közösségi médiában

Az ügyfelek elkötelezettségének kiváltására nagyszerű módszer, ha erős jelenléttel rendelkezel a közösségi médiában. Győződj meg róla, hogy ezeket a közösségi fiókokat aktívan és rendezetten tartod. A közösségi média widgetek megjelenítésével a weboldalon nem csak azt teszed lehetővé, hogy ügyfeleid következetes frissítéseket lássanak, de lehetőséget biztosít számukra, hogy kapcsolatba lépjenek Veled. Rendszeresen frissítsd a tartalmakat, ossz meg, lájkolj, kérdezz, válaszolj, kommentelj! Bár a közösségi média aktivitás időigényes lehet, megéri a befektetést.

Remélem segítenek a fenti tippek honlapod és márkád felépítésében és felfuttatásában!

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását