Egy új weboldalon rengeteg buktató lehet, de van néhány alapvető dolog, amit mindenképp érdemes betartanod, mert javítod vele a felhasználói élményt és ezzel együtt támogatod a weboldalad megjelenését a Google keresőjében.
A keresőoptimalizálás segítségével új látogatókat szerezhetsz az oldaladra, de ehhez érdemes odafigyelned több dologra is. Ezek közül emelünk most ki néhányat, a leggyakoribb hibákat, amelyek elsősorban új weboldalaknál állnak fenn, de több régebbi oldalra is igaz lehet.
A szolgáltatások (vagy akár termékcsoportok) külön vannak választva?
Ha nincsenek, akkor ez legyen az első dolgod. Így sokkal relevánsabb, részletesebb tartalmat adhatsz a látogatóidnak. Hivatkozhatsz egyikről a másikra, de a fő területeknek legyen saját aloldala.
Van elegendő leírás a weboldaladon?
Persze az, hogy mi számít elegendőnek, az relatív. Attól függ, hogy az adott témakörben milyen terjedelmű leírások vannak a konkurens és egyéb oldalakon. Érdemes arra törekedned, hogy minden fontos, döntést segítő információt megossz a látogató számára. És persze legyen 100%-ban egyedi a tartalmad, ne másolj!
Meta adatok, kép altok be vannak állítva?
A meta adatok közül a Title és a Description adatait érdemes mindenképp megadni, ez jelenik meg a Google-ben is, ha listázza a weboldaladat valamilyen keresésre. Fontos, hogy releváns legyen, csakúgy mint a képek alternatív címei, amelyekben a keresőoptimalizálás során megcélzott kulcsszavaidat érdemes elhelyezned.
Milyen az oldalad betöltődési ideje? És a programozás minősége?
A fentieken túl érdemes a weboldalad technikai hátterének is kellő figyelmet adni. A Google-nek vannak erre saját eszközei, amelyek segítenek a javításban. Előfordulhat például lassú betöltődés a túl nagy képek miatt is.
Ha ezeket sikerül betartanod, akkor az sokat jelenthet a keresőoptimalizálás terén kitűzött céljaid elérésében. Ezekre azonban nemcsak a weboldal elindításánál kell törekedned, hanem folyamatosan az új tartalmak megjelenésénél. Rendszeres időközönként pedig érdemes felülvizsgálnod a teljes weboldalt.