2024. november 22. - Cecília

Miért hasznos a vállalkozásod számára a céges ruha?

A cégesruha hozzájárul ahhoz, hogy megőrizd a vállalati kultúrát és a közös identitást napjaink modern, globalizálódó világában. A céges ruha meghatároz egyfajta öltözködési etikettek a cégednél, ezáltal kifejezésre juttatja a vállalkozásod értékrendjét és a minőség iránti elkötelezettségét.
2023. augusztus 18. péntek 07:11 - HírExtra

Igényes megjelenést kölcsönöz minden ruhadarabnak a Cegesruha.hu gépi hímzés szolgáltatásával készült céges logó. A cég neve vagy az alkalmazott neve is szépen mutat, ha ráhímezik a dolgozóid által hordott blúzra vagy az ingre. Ez a logózási eljárás nemcsak esztétikus, hanem nagyon tartós is, hiszen a ruhadarab teljes élettartama során megőrzi eredeti minőségét. Még a gyakori mosás során sem fakulnak ki a színek, nem bolyhosodik ki az anyag.

Honnan ered a céges ruha alkalmazása?

A céges ruha alkalmazása több forrásból eredeztethető, hiszen több országban és kultúrában is régóta használják. Az egyik legkorábbi említés a céges ruhát illetően az 1800-as évekből származik, amikor is a vasúti dolgozók hordtak ilyet. 1824-ben az angol Harrods áruház eladói egyenruhában szolgálták ki a vevőket. A vállalat vezetése azzal a céllal alkalmazta a céges ruhát, hogy meg lehessen különböztetni az alkalmazottakat a vevőktől.

A céges ruhát világszerte népszerűvé a Shell olajtársaság tette, akik 1914-ben vezették be a Shell-mánia elnevezésű céges ruha kampányukat. Ez azt jelentette, hogy a vállalat dolgozói a cég logójával ellátott ruhát viseltek, hogy erősítsék a cég imázsát.

Az amerikai autóiparban is korán megjelent a céges ruha, hiszen a híres Ford Motor Company az 1920-as években általános eladói egyenruhát vezetett be.

A céges ruha a vállalati arculat része

A céges ruhának a mai modern értelemben vett marketingszerepét leginkább a 20. század második felében ismerték fel. Egyre több vállalat vezetése jött rá arra, hogy a formaruha nem csupán a jó megjelenést szolgálja, hanem erősíti a cégkultúrát, és segíti az alkalmazottak összetartásának kialakítását is.

Hagyomány és modernitás a japán cégkultúrában

A céges ruha a japán vállalatoknál szinte alapfeltételnek számít, hiszen a rendezettség által hozzátartozik a cég kultúrájához. A japán vállalatok már az 1920-as években fontosnak tartották a dolgozóik egységes megjelenését. A formaruhában kifejeződnek az olyan hagyományos japán értékek, mint az összetartás, a közösségért való tevékenység vállalása, a szigorú munkaetika.

A céges ruhával a japán vállalati kultúrában kifejezik a hierarchiát is, hiszen a vállalati struktúrában egy szinten elhelyezkedő munkavállalók ugyanolyan munkaruhát viselnek, míg egy másik szinten lévők, ettől eltérőt. Így könnyen be lehet azonosítani, hogy ki, melyik egységhez tartozik a cégnél, segítve ezáltal a hatékony kommunikációt és a munkafolyamatok gördülékeny működését.

A céges ruha tehát igen nagy múltra tekinthet vissza, és minden híres és sikeres nagyvállalat alkalmazta és alkalmazza napjainkban is a közösségépítés, a vállalati identitás kifejezése és a vállalati branding eszközeként.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását