Állásportálok használata
Az egyik legklasszikusabb toborzási módszer a különböző állásportálok használata, amelyeken valamilyen fix havidíjért cserébe, vagy a jelentkezők számából kalkulált összegért kerülnek elhelyezésre az általunk megírt hirdetések.
Ezeknek a webhelye nagy része általános tematika köré csoportosul, mint például az itnav is, amely üzemeltetéséért egy nagyon szuper kis csapat felelős, akik mindig mindenben igyekeznek a hirdető partnerek rendelkezésére állni. Link website szavakra kattintva bővebben is olvashatunk róluk.
De jócskán akadnak manapság valamilyen tematika köré épülő álláskeresési weboldalak is, így ha úgy érezzük, hogy az nekünk szól, érdemes ott is tenni egy próbát.
Adatbázis-kutatás
Az aktív és gyakran akár a passzív álláskeresőket az álláshirdetések feladása mellett az állásportálok adatbázisának megvásárlásával is elérhetjük. Ezeket az oldalak igyekeznek folyamatosan frissíteni, és az adatvédelmi irányelvek teljes betartása mellett iparágak vagy akár tapasztalati szint szerint is csoportosítják bennük a jelölteket.
Toborzás LinkedInen
A LinkedIn egy igazán nagyszerű felületet a toborzásra, mivel ezen a portálon a magyar lakosság közel 10%-a regisztrálva van, és főleg olyan személyek, akik inkább szellemi munkakörben szeretnének elhelyezkedni, vagy specialisták, szakértők, közép és felsővezetők.
Csupán annyit kell tennünk, hogy beírjuk a szükség kulcsszavakat a keresőbe, és a portál azonnal feldobja azokat a profillal rendelkező felhasználókat, akik érdekesek lehetnek számunkra.
Ezután pedig nem maradt más hátra, mint a szimpatikus jelölteket megszólítani valahogy. Alapjáraton erre 300 karakter áll a rendelkezésünkre, így érdemes alaposan meggondolni, mit is írunk nekik.
Toborzás Facebookon
Ha már úgyis a közösségi médiát emlegettük, akkor nem hagyhatjuk ki a Facebookot sem, amely ugyan nem egy kimondottan üzleti portál, de a LinkedInhez hasonlóan szintén remek lehetőséget nyújt a jelentkezők megszólítására.
Publikálhatunk például specifikus, adott lokáció, szakma vagy iparág köré csoportosult álláshirdető csoportokban hirdetéseket, és ha olyan jelölt reagál, akivel kapcsolatban biztosak vagyunk, hogy megfelelnek a kritériumoknak, akkor felvehetjük vele a kapcsolatot.
Vagy használhatjuk akár a saját Facebook oldalunkat is a munkáltatói márka építésére, amelynek köszönhetően egy igazán elkötelezett munkavállalói közösséget építhetünk.
Végül részvétel az állásbörzéken
Bár az állásbörzéken nem minden esetben van azonnal kapcsolódási pont, de az erre az eseményre érkező jelöltek többségénél garantáltan van önéletrajz. Ezekből pedig mindenképpen érdemes minél többet eltárolni, hátha később mégis megkeressük majd őket.
Amint láthatjuk, bőven van lehetőség a toborzásra, ám ha helyben szeretnénk jelöltet találni, az itnav oldalát mindenképpen tanácsos alkalmazni!