Karácsony Gergely közleménye:
"Minden, de tényleg minden hazugság volt, amit a kormány az elmúlt években ígért a budapestieknek. Nem lehet máshogy olvasni a tegnap esti Magyar Közlönyt, amiből kiderül: a kormány kiradírozta, eltörölte, megszüntette, kukába dobta az elmúlt években elkezdett és tervezett budapesti fejlesztéseket.
Főleg választási kampányok közeledtével tobzódtak a kormány emberei a látványtervekben, ide gyorsvasút, oda szuperkórház, amoda égigérő vascsicsergő. Becsapták a saját embereiket is, akik ezeket a terveket képviselték. Minden hazugság volt. A hamarosan kezdődő választási kampánynak tehát a kiindulópontja ez: a budapestieket átveri a kormány.
Voltak a kormány tervei között olyan fejlesztések, amelyeket vitattunk és voltak, amelyeket teljes mellszélességgel támogatunk. Mindegyik megy a kukába. Elköltöttek tervekre, látványrajzokra sok-sok milliárdot az adófizetők pénzéből. Legalább 5 milliárd forintnyi közpénz megy most a kukába. Lefolytattak, lefolytattunk rengeteg egyeztetést, dolgoztak ezen szakemberek százai és civilek is sok éven át. Az elvégzett munka is megy a kukába.
A kormány ki akarja kukázni Budapestet. Rajtunk, budapestieken áll, hogy ezt engedjük-e.
Ez a kormányzati radírozás nem más, mint annak beismerése, hogy nagy bajban a magyar költségvetés és a gazdaság. Az inflációt, a reálbércsökkenést nem sikerül „legyalulni”, „fülön ragadni”, „lebirkózni”, „letörni”. A budapesti fejlesztéseket már igen. Pedig biztos nem a fejlesztések leállításával kellene kezelni az okozott gazdasági bajokat. Kisebb jacht, nagyobb szerénység - hogy egy klasszikust idézzek. No meg kevesebb korrupció, visszafogott pénzszórás, ez talán többet segítene. Már csak azért is, mert az uniós forrásból megvalósítható fejlesztések leállítása azt jelenti, hogy ha egyszer hozzá is jut az uniós pénzhez Magyarország, akkor sem lehet majd ezekre azt a pénzt felhasználni. Ez tehát nem megtakarítás, hanem kapkodás.
Ez a nyár a MÁV-szolgáltatás összeomlásáról szólt, most pedig kiradírozták a budapesti pályaudvarok fejlesztési terveit. Folyik a fájóan ostoba propagandakampány a budapesti közlekedés ellen, miközben éppen a kormány az, amelyik képtelen és érzéketlen arra, hogy megoldást találjon a budapesti közlekedés legnagyobb problémájára, a naponta az agglomerációból beáramló több mint 300 ezer autó okozta kihívásokra.
Nincs ebben semmiféle koncepció, nincs ebben semmiféle vízió, ebben a puszta megszorítás, a pőre károkozás van. A kormány nemcsak Budapestről mond le, hanem a jövőről is.
Nekünk meg az a dolgunk, hogy megvédjük Budapestet is, a jövőt is. Minden erőnkkel"