A vásárlási szokások örökre megváltoztak, az újratervezés korát éljük, amikor szinte észrevehetetlen a különbség a fizikai és a digitális kereskedelem között. Ez teszi az online vásárlásokat rugalmassá, fenntarthatóvá és jövedelmezővé. Lassan mindent a világhálón akarunk beszerezni, legyen az ruha, élelmiszer, esetleg szolgáltatás. De olyannyira sokrétű a piac, hogy már a Rossmann Kamagra széles kínálata sem számít meglepőnek.
Az AR élmény lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy felpróbálják, személyre szabják vagy megjelenítsék a termékeket – a ruháktól a cipőkön át a sminkig és bútorokig – abban a környezetben, ahol azokat ténylegesen használni fogják.
Sok vásárló aggódik amiatt, hogy a megrendelt termék másképp fog kinézni az életben, mint a weboldalon. A valósághű 3D nézetek kiküszöbölik ezt a problémát, hiszen a termékek különböző szögekből megtekinthetők, és világos képet adnak az áru megjelenéséről.
A virtuális bemutatótermek a 3D-s vizualizációk kiterjesztései. Például egy ingatlanügynök nagyon egyszerűen és sokkal interaktívabban mutathatja be az érdeklődőknek a kínálatot – ahelyett, hogy minden releváns helyszínre meghívná az ügyfeleket, azok a virtuális környezetben is megtekinthetik a lakásokat. Ezzel időt és utazási költséget takaríthatnak meg, miközben reális képet kapnak az ingatlan minden egyes szegmenséről.
A chatbotok 24 órás támogatást és visszajelzést biztosítanak. A mesterséges intelligenciával működő vásárlási segéd egy másik módja annak, hogy személyre szabottabbá tegyük a vásárlási élményt. Gyorsan és hatékonyan tud hasonló tételeket javasolni ahhoz, amit az ügyfél éppen keres, és összehasonlíthatja a lehetőségeket.
A kínálat fejlesztése és népszerűsítése a digitális csatornákon és új technológiákon keresztül a vásárlói élményt hihetetlen szintre emelheti. A fizikai üzlet által kínált előnyök, valamint az új technológiák használatából származó előnyök kiegyensúlyozott keveréke jelentheti a megmaradást a versenypiacon.