Ehhez adunk most néhány hasznos tippet a csomagolástechnikában nagyon jártas BMP Packaging segítségével. Az csak egy teendő a sok közül, hogy a kellékek, mint a légpárnás vagy bubi fólia, a ragasztó és a különféle dobozok egy helyre kerüljenek, rendszerezetten.
Nézzük, hogy lehet maximálisan kiszolgálni a vásárlókat megnövekedett forgalom esetén is!
A rendezettség, átláthatóság kulcsfontosságú
Bagatellnek tűnhet, pedig rengeteg időt elvesztegethetünk, ha a különféle csomagolóanyagokat nem tartjuk a helyén. Ehhez szerezzünk be polcokat és tárolókat, és gondoskodjunk az utántöltésükről is! Tapasztalat, hogy ha a helyén tárolunk mindent, a munka is gyorsabb és egyszerűbb lesz.
Termékekhez igazított munkafolyamatok
Rendszerezzük, hogy milyen termékeink vannak, mely árucikkek a legkeresettebbek és azokhoz milyen csomagolóanyagok szükségesek. Ha előre készülünk, akkor nem kell keresgélni és sok időt megspórolhatunk. Tegyük fel, hogy sokszor vásárolnak tőlünk törékeny cikkeket. Ebben az esetben legyen kéznél a légpárnás boríték vagy a megfelelő méretű doboz térkitöltővel.
Előre meghatározott lépések
Sokat könnyíthet és gyorsíthat a munkán nagyobb mennyiségek esetén az, ha előre fixált lépései vannak a csomagolásnak. Ilyenkor csak a jól bevált sablonokhoz kell nyúlni, így sokkal egyszerűbb lesz a folyamat.
Hasznos és praktikus kellékek
Vegyük most sorra azokat az eszközöket, kiegészítőket, melyekkel jól szervezhetővé, könnyebbé és praktikusabbá válik a csomagolás folyamata!
- Például nincs szükség ragasztószalagra, ha önzáró futártasakokat használunk.
- Ha maradunk a kézi ragasztószalagnál, egy húzóeszközzel gyorsíthatunk a feladaton.
- Az üres helyekre vagy törékeny árucikkekhez használjunk térkitöltőket!
Feladatmegosztás = hatékonyság
Ha több ember csomagol egyszerre, akkor a feladatmegosztás sokat lendíthet a munkán. Legyen egy termék-összekészítő, egy csomagoló, egy csomagot lezáró és címkéző a munkatársak között!
Amennyiben egyedül vagyunk a teljes folyamatra, batch-eljünk! Vagyis blokkokban dolgozzunk minden terméken: egyszerre történjen az előkészítés, a csomagolás és a címkézés is.
A kommunikáció nem maradhat el
Amikor már látjuk előre, hogy dömping várható, értesítsük róla a vevőinket, hogy tudják, mi lehet az oka a csúszásnak. Jegyezzük meg, hogy nem biztos, hogy nem érkezik meg időben a rendelés, de elképzelhető, hogy később tudják átvenni a csomagokat. Érdemes megadni ennek a dátumát is, hogy ne várakozzanak feleslegesen. Biztosak lehetünk benne, hogy értékelni fogják az előzékenységünket, és nem mellesleg bizalmat növelünk, brandet is építünk vele.