Már büntetik a reklámcélú blogokat
A mind agresszívebbé váló reklámtechnikák elleni fellépés egyik eredménye az új brit törvény.
2007. február 12. hétfő 09:10 - Hírextra
új rendelkezés alapja egy európai uniós direktíva, mely büntetendőnek ítéli azokat a vállalatokat, amelyek „fogyasztóként feltüntetve magukat téves tájékoztatást adnak”. A szigetországban december 31-étől lép életbe a szabályozás, s attól kezdve a hamis információkat közlő cégek nevét nyilvánosságra lehet hozni, vagy pedig bírósági eljárást lehet indítani ellenük - írja az it.news.
A leggyakoribb módszer az, amikor a kitalált személyek zengnek ódákat az adott termékről, ezért például büntethető lesz az a roppant elterjedt metódus, amelyet például az Amazon.com könyváruháznál alkalmaznak, amikor nem létező személyek soha el nem hangzott magasztalásaival ajánlják a könyveket. Az online „fogyasztói tájékoztatók” mind népszerűbbek, s a felmérések szerint az ilyen oldalakon szereplő – valójában a szolgáltató vagy a gyártó által írott – vélemények igen nagy mértékben befolyásolják a tájékozódni kívánó vásárlókat. Leginkább az utazási irodák ajánlatai esetében jellemző ez – előfordult olyan eset a fogyasztóvédők vizsgálatai során, amikor egy frekventált oldalon elhelyezett pozitív blogbejegyzés több osztálynyit emelt egy gyenge szolgáltatást nyújtó iroda renoméján –, de bizonyítottak forgalomnövekedést online árusított könyvek esetében is, ezért különösen félrevezetőnek és károsnak ítélte ezt a gyakorlatot a törvényhozó.