Belehúzott a TGV
Megdöntötte saját eddigi sebességrekordját a TGV francia szuperexpressz: óránként 553 kilométerrel száguldott a Párizs-Strasbourg vonalon, s ezzel csaknem 40 kilométert "rávert" eddigi csúcsteljesítményére.
2007. február 14. szerda 13:48 - Hírextra
Mint a Le Parisien című párizsi napilap szerdán beszámolt róla, a csúcsot egy különlegesen összeállított - két mozdonyból és három vasúti kocsiból álló - szerelvény érte el. A rekord a TGV jövőbeni keleti, a francia fővárost Strasbourggal összekötő pályaszakaszán született, és tulajdonképpen próbafutam volt: a szuperexpressz fejlesztője, az Alstom Transport óránként 550-570 kilométerre akarja növelni a vonat sebességét.
Mint közölték, a következő, már ezt gyorsaságot megcélzó kísérleti útra valószínűleg április elején kerül sor. Az a cél, hogy a gyorsvasút június 10-től kezdve a jelenlegi 2 óra 20 perc helyett 1 óra 40 perc alatt tegye meg az 500 kilométeres utat Párizs és Strasbourg között.
Az eddigi rekordot, az 513,3 kilométer/órás sebességet is a TGV állította fel 1990. május 18-án. Az abszolút csúcstartó a Németországban jelenleg kísérleti jelleggel működő, és a közelmúltban súlyos balesetet szenvedett Maglev (Magnetic Levitation - mágneses lebegés elvén működő) vonat, a Transrapid, 581 km/h sebességgel, de a "hagyományos" vasutak esetében a TGV a rekorder.
Ilyen Maglev vonat közlekedik a sanghaji nemzetközi repülőtér és a belváros közötti, mintegy 30 km-es pályaszakaszon, melyen "csak" óránként 450 kilométeres sebességgel közlekedik. A közeljövőben tervezik fejleszteni a hálózatot a környékbeli településekre, ahol majd 500 km/h sebességgel fognak közlekedni a szerelvények.
A japán
Shinkansen gyorsvasúton alapuló új Sanghaj-Peking gyorsvasút a tervek szerint 250 km/h-s sebességgel fog közlekedni.
Forrás: MTI / Hírextra