Az első nyereséges év a Viasat3-nál
A kábelcsatorna két éve még milliárdos veszteséget termelt, 2006-ot már szerény nyereséggel zárta. Idén egy rakás új, saját gyártású műsorral készülnek.
2007. február 19. hétfő 21:45 - Hírextra
A Viasat3 televíziós csatornát üzemeltető Viasat Hungária Zrt. tavaly először zárta nyereséggel az évet, miközben árbevétele egy év alatt 30 százalékkal 117 millió svéd koronára (mintegy 3,35 milliárd forintra) emelkedett.
A svéd Modern Times Group vállalatcsoporthoz tartozó Viasat3 múlt évi üzemi szintű nyeresége 3 százalékkal a terv felett, 4 millió korona, azaz több mint 120 millió forint volt, míg az előző, a 2005. évben még 16 millió svéd korona veszteséget könyvelt el.
Csak a negyedik negyedévben az árbevétel elérte a 38 millió svéd koronát, azaz a 1,04 milliárd forintot.
Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója hangsúlyozta: az eredmény "a Viasat3 üzleti modelljének helyességét bizonyítja a nézői és a hirdetői piacokon egyaránt. Az országos földi sugárzású adók nézettsége folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, az ezen kívüli, kábeles piacon a csatornabőség tovább fokozódik, és megjelentek egy új, digitális televíziós világ első képviselői is. Ebben a piaci helyzetben a Viasat3 olyan stratégiai pozíciókat szerzett, amellyel a következő évek változásainak fő haszonélvezője lehet."
A tavalyi negyedik negyedévben a top 100 hirdető közül többen voltak jelen a Viasat3-on, mint bármelyik másik televíziós csatornán. A Viasat3 az összes, reklámot is sugárzó kereskedelmi csatornát tekintve 7,5 százalékos nézettségi arányt ért el a 18-49 éves nézők körében a negyedik negyedévben.
Forrás: MTI