Az amerikaiaknak tetszik a Maestró
M. Tóth Géza úgy vélte: filmje újdonságként hat, mivel nem a "jól bevált" amerikai recept szerint készült. Nagy amerikai filmgyártók és forgalmazók érdeklődését is felkeltette az Oscar-díjra jelölt magyar animációs kisfilm, a Maestro - közölte az alkotás
2007. február 20. kedd 06:36 - Hírextra
M. Tóth Géza, aki jelenleg Los Angeles-ben tartózkodik, elmondta, hogy a négy és fél perces animációs film nagy-britanniai és észak-amerikai forgalmazására az angliai székhelyű Shorts Internationallel, a világ legnagyobb rövidfilm-forgalmazójával kötöttek szerződést.
A nagyításhoz kattintson a képre
A brit cég partnere, az Egyesült Államokra koncentráló Magnolia Pictures jóvoltából a Maestrót az összes Oscar-díjra jelölt animációs filmmel együtt Észak-Amerika számos nagyvárosában vetítik - tette hozzá a rendező.
M. Tóth Géza úgy vélte: filmje újdonságként hat, mivel nem a "jól bevált" amerikai recept szerint készült, és így az alkotásban a forgalmazók újszerű megoldásokkal találkozhattak.
A Maestrót olyan nagy filmgyártó cégek képviselői is megnézték, mint a Pixar, a Disney, a Miramax, a Dreamworks vagy a Sony animációs részlege - tette hozzá a rendező, aki a vasárnap tartandó Oscar-gálán is részt vesz.
A nagyításhoz kattintson a képre
A Maestro február 25-én négy másik animációs rövidfilmmel - a Danish Poet című kanadai, a No Time for Nuts című amerikai alkotással, valamint a Little Matchgirl című Disney-produkcióval és a Lifted című Pixar-animációval - versenyez majd az aranyszobrocskáért.
A 2005-ben készült Maestro egyszerű ötletre épül: a művész egy kis szobában következő fellépésére vár, készülődését egy rejtélyes gépkar irányítja. A folyamatot egyetlen vágás nélküli, négy perces jelenetben mutatja be az animáció, a végén csattanóval.
Forrás: MTI