Ausztrál nagydíj - pénteki szabadedzések, összefoglaló
Lassan elérkezik az igazság pillanata, az évad első futama, az Ausztál Nagydíj. Bár az utóbbi években már a téli tesztek is egyre informatívabbak, a valós erőviszonyokra az első (sőt, inkább az első néhány) verseny után lehet következtetni.
2007. március 16. péntek 10:59 - B
Az első szabadedzés előtt leesett eső miatt az eredmények kevés információt hordoznak. Az első fél órában csak néhány pilóta (Vettel - BMW, Sutil - Spyker, Trulli - Toyota) merészkedett a pályára, utóbbi vesztére: hála istennek sérülés nélkül úszta meg a kicsúszást.
A második etapot az immár McLarenes Alonso nyitotta, rögtön egy első helyre jó, amúgy viszont a száraz köridőktől messze elmaradó idővel. A Ferrarik kivételével mindenki futotta a beállítási köröket, az idők a pálya száradásának megfelelően folyamatosan javultak, gyakorilatilag azt mondhatjuk, aki később jött ki, jobb kört futott, ahogy szárídt az ideális ív. Az edzés vége előtt fél órával aztán a Ferrarik is kidugták az orrukat, előbb Raikkonen, majd Massa futott gyors kört.
7 perccel a másfél órás limit lejárta előtt azt án Mark Webber volt az első, aki száraz pályára való gumikra váltott, és megfutotta az első gyors körét. Az őt követő hajrában a legtöbben megkiséreltek egy gyors kört futni száraz gumikon is, ami a legjobban a tavalyi világbajnoknak sikerült: 1:29:214es ideje másfél másodperccel jobb az öt követő Felipe Massaénál, hozzátéve azt is, hogy a brazilt feltartották a visszavágási kisérlet közben, be is intett a Toro Rosso-s Liuzzinak. Raikkonen nem tudott tiszta kört futni száraz kerekeken, ezzel magyarázható a 19ik helyezése.
A nedves pálya sok apró csúszkálást, pörgést hozott, de mindenki sérülés nélkül tudott nekivágni a második szabadedzésnek.
Az első edzés eredményei:
Pozíció |
Név |
Csapat |
Idő |
1 |
Fernando Alonso |
McLaren-Mercedes |
1:29.214 |
2 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:30.707 |
3 |
Sebastian Vettel |
BMW |
1:30.857 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:30.878 |
5 |
Jenson Button |
Honda |
1:31.162 |
6 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:31.401 |
7 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:31.528 |
8 |
Heikki Kovalainen |
Renault |
1:31.571 |
9 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:31.661 |
10 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:31.737 |
11 |
Takuma Sato |
Super Aguri-Honda |
1:31.782 |
12 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
1:32.011 |
13 |
Alexander Wurz |
Williams-Toyota |
1:32.194 |
14 |
Christijan Albers |
Spyker-Ferrari |
1:34.043 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
STR-Ferrari |
1:34.627 |
16 |
Adrian Sutil |
Spyker-Ferrari |
1:35.055 |
17 |
Nick Heidfeld |
BMW |
1:37.249 |
18 |
Anthony Davidson |
Super Aguri-Honda |
1:39.221 |
19 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:39.242 |
20 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
1:39.550 |
21 |
Scott Speed |
STR-Ferrari |
1:41.763 |
22 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:44.130 |
A második szabadedzésen már száraz pályán, bár kissé hideg aszfalton köröztek a versenyzők, így az erőviszonyok is tisztulatak valamelyest. Az edzést a brazil Felipe Massa nyerte, körideje jelentősen jobb, mint a tavalyi pole pozíciós idő. Őt csapattársa, Kimi Raikkonen követi, akinek lemaradása csalóka, ugyanis az utolsó, igen gyorsnak tűnő mért körét végül idő híján nem fejezte be. Meglepetésre a harmadik helyet a McLaren újonca, Lewis Hamilton zsebelte be, alig 7 századmásodperc hátránnyal. Ez azért is figyelemre méltó, mert világbajnos csapattársa csak a hetedik. A negyedik a Renault-val versenyző Giancarlo Fisichella. A Renaultnak nem volt problémamentes a délután, mindkét autójukkal gondjaik voltak a második edzésen. A vezető Massa mögött egyébként elég szoros a mezőny, 8 pilóta is öt tizeden belül autózott.
Bizakodásra adhat okot a BMW és a Williams szereplése, utóbbié annál is inkább, mert a motorszállítójuk gyári csapata viszont meglehetősen rosszul szerepel, a Toyotáknak a 12. és a 15. hely jutott. Szintén aggódhatnak a Hondások, úgy látszik, Button nyilatkozatában, miszerint a brit szurkolóknak idén a jobban felszerelt Hamilton lehet a favorit, lehet némi igazság: a Honda csapat a 14 és a 15 helyet csípte meg. Különösen gyászos ez az eredmény annak fényében, hogy mindkét Super Aguri elverte őket. Ráadásul Barrichello a gumifalba csúsztatta az autót, és bár az nem sérült komolyan, a további gyakorlásnak részéről lőttek, csak 12 kört teljesített.
Érdekes Mark Webber teljesítménye, aki hazai pályán sem tudott jobbhelyezést elérni a 17.-nél. Csapattársa, David Coulthard eközben éppen befért az első 10be.
A második szabadedzés eredménye:
Pozíció |
Név |
Csapat |
Idő |
1 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:27.353 |
2 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:27.750 |
3 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:27.829 |
4 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
1:27.941 |
5 |
Nick Heidfeld |
BMW |
1:27.970 |
6 |
Alexander Wurz |
Williams-Toyota |
1:27.981 |
7 |
Fernando Alonso |
McLaren-Mercedes |
1:28.040 |
8 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:28.055 |
9 |
Robert Kubica |
BMW |
1:28.281 |
10 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:28.495 |
11 |
Anthony Davidson |
Super Aguri-Honda |
1:28.727 |
12 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:28.921 |
13 |
Takuma Sato |
Super Aguri-Honda |
1:29.009 |
14 |
Jenson Button |
Honda |
1:29.066 |
15 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:29.542 |
16 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
1:29.574 |
17 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:29.801 |
18 |
Heikki Kovalainen |
Renault |
1:30.097 |
19 |
Scott Speed |
STR-Ferrari |
1:30.383 |
20 |
Christijan Albers |
Spyker-Ferrari |
1:31.108 |
21 |
Adrian Sutil |
Spyker-Ferrari |
1:31.175 |
22 |
Vitantonio Liuzzi |
STR-Ferrari |
1:31.693 |