Raikkonené a pole, Alonso a nyomában
Megvolt az első tétmérkőzés, a találgatások és esélylatolgatások immár szilárdabb alappal rendelkeznek. Nem borult a papírforma, a téli tesztek éllovasai indulhatnak a mezőny elejéről.
2007. március 17. szombat 12:05 - B
Magyar idő szerint hajnali négykor elrajtolt az Ausztrál Nagydíj időmérő edzése. Napos idő, közepes páratartalom, meleg, 40 fokos aszfalt várta a versenyzőket. Az időmérő edzés szisztémáján tavaly óta nem változtattak, így maradt az utolsó etap sokat kritizált benzinégetési szakasza is.
Érdemes egy mondat erejéig érintenünk az időmérő előtti utolsó szabadedzést, ahol a finn Kimi Raikkonen volt a leggyorsabb, az igazi szenzációt azonban nem ő, hanem a Super Agurival versenyző Anthony Davidson okozta negyedik (nem elírás) helyével. Komolyan vakarhatják a fejüket a Honda "A" csapatnál...
Az első 15 perces szakaszban nem történt semmi különösebben meglepő, egyedül talán David Coulthard kiesése az, amire felkaphatjuk a fejünket. Ő a pálya állapotát okolta a történtekért, ami végülis érthető, lévén Melbourne utcai pálya, ugyanakkor a többiek is ezen a pályán kénszerültek körözni, beleértve Mark Webbert, a csapattársat is, aki hetedikként végzett. Szintén említést érdemel, hogy az újonc Sutil másfél másodpercet adott az elvileg jóval rutinosabb, tapasztaltabb csapattársának, Christian Albersnek. A szakaszt Kimi Raikkonen nyerte, mögötte a két McLaren Hamilton-Alonso sorrendben, majd Kubica, Massa, Heidfeld, Webber volt a sorrend.
A második etap rögtön egy érdekességgel kezdődött, a Toyotás Jarno Trulli kissé korán indult el a boxból, magával hurcolva az autó hátuljára akadt emelőt. Végül a boxutca kijáratánál elhagyta a nem kívánt alkatrészt, ami a kerítés mellé gurult. Eközben a másik Toyotában Ralf Schumacher lelassult, és váltóproblémákra panaszkodva gurult vissza a box felé. Minenesetre ez a probléma nem lehetett annyira komoly, lévén később mégis tudott mért kört autózni, és így az első 10be juttatni magát. Közben a két McLaren presztízsharcot folytatott az első helyért, ami végül Alonsoé
lett, igen impresszív, 1:25:326os idővel. Bár hamilton alig több, mint két tizeddel végzett mögötte, ez a különbség elég volt ahhoz, hogy Nick Heidfeld közéjük ékelje a BMWt. Eközben a Ferrarik számára elveszett az esély a vörös első sorra: Massa váltója, amit a szabadedzések után már cseréltek egyszer, ismét megadta magát. Mivel mért kört nem tudott futni ebben a szakaszban, így holnap a 16. helyről kénytelen indulni. A másik Ferrariban Raikkonen a negyedik helyre volt jó.
A Renaultok részéről Heikki Kovalainen nem tudott az első 10be férkőzni, ellentétben csapattársával. Fisichella végig ott loholt az éllovasok nyomában, tekintetbe véve hogy pénteken elég sok problémájuk volt, az eredménye nem is rossz. Ismét meglepetést okozott az Aguri, bár most nem az eddig szárnyaló Davidson, hanem a japán Sato: míg a gyári Hondák egyike sem jutott az első 10be, ő elindulhatott az utolsó szakaszban is. A Williamsek sem tündököltek, egyik sem jutott az utolsó menetbe.
Rövid szünet után megkezdődött az utolsó 15 perces etap, annak is az első 7-8 perces, benzinégetési szakasza. 1:30 fölötti köridőkkel, a korábbiakhoz képest kényelmes tempóban köröztek a pilóták. Az utolsó néhány kör tüzijátékát Fisichella kezdte, az első komolyabb mért körrel, őt Lewis Hamilton követte, rögtön 7 tized másodpercet adva az olasznak. Nem sokáig volt azonban övé az ideiglenes pole, Fernando Alonso a másik McLarenben még gyorsabbnak bizonyult. Egészen addig, míg Raikkonen a Ferrariban fel nem állította a későbbi pole pozíciót érő ídőt: 1:26:072, bár a második szakaszhoz képest nem tűnik nagy időnek, mégsem tudta megelőzni senki, a második kerékcsere-kör után sem, hiába igyekeztek a McLarenek, és Heidfeld is a BMWben. A BMW erejét az is jól mutatja, hogy a lengyel Kubica lett az ötödik, megelőzve az egy szem Renault-t. Webber a hetedik, ami az autó eddig mutatott teljesítményéhez képest komoly teljesítménynek tűnik, őt követi a két Toyota, majd Sato Super Agurija.
Bár még mindig nem lehetünk biztosak semmiben, az erőviszonyok körvonalazódnak. A Ferrarik mögött a McLarenek, és a BMWk jelentik az üldözőbolyt, őket pedig a Renault követi. Természetesen mindez egy körön igaz, a versenytávon mutatott teljesítmény, és főleg a megbízhatóság még alaposan megkutyulhatja a viszonyokat.
Poz. |
Név |
Csapat |
Idő 1 |
Idő 2 |
Idő 3 |
1 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:26.644 |
1:25.644 |
1:26.072 |
2 |
Fernando Alonso |
McLaren-Mercedes |
1:26.697 |
1:25.326 |
1:26.493 |
3 |
Nick Heidfeld |
BMW |
1:26.895 |
1:25.358 |
1:26.556 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:26.674 |
1:25.577 |
1:26.755 |
5 |
Robert Kubica |
BMW |
1:26.696 |
1:25.882 |
1:27.347 |
6 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
1:27.270 |
1:25.944 |
1:27.634 |
7 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:26.978 |
1:26.623 |
1:27.934 |
8 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:27.014 |
1:26.688 |
1:28.404 |
9 |
Ralf Schumacher |
Toyota |
1:27.328 |
1:26.739 |
1:28.692 |
10 |
Takuma Sato |
Super Aguri-Honda |
1:27.365 |
1:26.758 |
1:28.871 |
11 |
Anthony Davidson |
Super Aguri-Honda |
1:26.986 |
1:26.909 |
|
12 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:27.596 |
1:26.914 |
|
13 |
Heikki Kovalainen |
Renault |
1:27.529 |
1:26.964 |
|
14 |
Jenson Button |
Honda |
1:27.540 |
1:27.264 |
|
15 |
Alexander Wurz |
Williams-Toyota |
1:27.479 |
1:27.393 |
|
16 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:26.712 |
DNF |
|
17 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:27.679 |
|
|
18 |
Scott Speed |
STR-Ferrari |
1:28.305 |
|
|
19 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:28.579 |
|
|
20 |
Vitantonio Liuzzi |
STR-Ferrari |
1:29.267 |
|
|
21 |
Adrian Sutil |
Spyker-Ferrari |
1:29.339 |
|
|
22 |
Christijan Albers |
Spyker-Ferrari |
1:31.932 |
|
|