A MySpace jobb, mint a pornó
A MySpace és más közösségi hálózatok népszerűsége a pornóoldalak rovására növekszik Amerikában egy új vizsgálat szerint, de ez még korántsem jelenti a pornóipar hanyatlását - áll az Economist című londoni gazdasági hetilap legfrissebb elemzésében.
2007. április 23. hétfő 19:40 - Hírextra
A Hitwise piackutató vállalat felmérése szerint az internetezésre fordított idő egészében a pornóoldal-látogatások aránya a 2006 februári 13 százalékról egy év alatt 11 százalékra csökkent, a MySpace, a Facebook, a Bebo és más közösségi portálokra jutó idő aránya ellenben 6-ról 10 százalékra emelkedett.
Az Economist legújabb számában megjelent elemzés emlékeztet a Wired című világhírű fogyasztó-elektronikai magazin egy 1993-ból, az internet hőskorából származó megállapítására, miszerint "a szex olyan vírus, amely elsőként támadja meg az új technológiát".
Ahogy azonban az fejlődik, egyre kevésbé dominálja a pornográfia. Ennek alapján azt is lehetne gondolni, hogy az internet "beérett", de ez valószínűleg csak a weblapok világára érvényes, az internet egészére viszont korántsem.
Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a pornográf anyagok manapság jobban terjednek az új típusú alkalmazások, például a fájlcserélők révén. A népszerűségi mutatók ellentétes mozgásából a pornóipar hanyatlására sem lehet következtetni, hiszen a közösségi portálok és más úgynevezett webkettes - azaz a felhasználók aktivitásán alapuló - szolgáltatások sem éppen szexmentesek: a Second Life nevű virtuális világépítő játékban például a pénzmozgások 30 százaléka köthető a szexhez és a szerencsejátékhoz. Az online szex tehát "továbbra is virágzik" - zárja elemzését a londoni hetilap.
Forrás: MTI