Andreas Bayer szakértő szerint az idő, amely alatt a kínai autók versenyképesek lehetnek a német piacon, rövidebb, mint azt sok autógyártó elképzeli.
Piaci szakértők számításai szerint a jelenleg még nagyrészt ismeretlen elnevezésű autók, mint a Chery, a Geely vagy a "Ragyogás" az elkövetkező öt évben 1,5 százalékos arányban részesedhetnek a piaci forgalomból. Különösen az alacsony és a középső árkategóriákban számíthatnak jó esélyre a Közép Birodalmának autógyártói, mert kedvező áron termelnek és áruikat olcsón kínálják megvételre. A felmérésben megkérdezettek csaknem fele döntő jelentőséget tulajdonított az autók árának.
Egyes kínai autó gyártók az eladás terén azonban ma még nehézségekkel küzdenek Európában, aminek oka a kifogásolható minőség és az ütközési próbák rossz eredménye. A biztonsági kísérletek rossz eredménye miatt kivonták a piacról a kínai "Szárazföldi szél" terepjárót és a "Ragyogás" limuzint. A megkérdezettek kétharmada azt válaszolta, hogy ha kínai autó vásárlásáról kellene döntenie, a leginkább nyomós érv a biztonság lenne.
A szeptember 13 és 23 közt megrendezésre kerülő idei frankfurti autó kiállításon másodszor vesznek részt kínai autó gyártók. A háborúság már tart, német cégek előzőleg azzal vádolták a kínai autógyárakat, hogy lemásoltak egy sor német műszaki megoldást, ezt viszont kínaiak utasítják vissza.