Vaterázzunk vagy boltba menjünk, ez itt a kérdés
Venni kéne egy új cipőt. Meg egy új asztal sem ártana és a múltkori buliban összetört vagy három pohár, lehet azt is be kéne szerezni. Melyik boltba menjünk? Vagy elég hozzá az internet?
2007. szeptember 14. péntek 21:00 - Malina Adrienn
Lassacskán eljut oda hazánk is, hogy az Internet mindennapos dolog lesz a háztartásokban. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai internetes társadalom létszáma, még ha lassú ütemben is, de folyamatosan növekszik. Az elmúlt években hatalmas változás következett be az internet-kapcsolatok minősége – terjedő szélessáv, növekvő letöltési sebességek – területén. Sokszor nem is értjük, hogy éppen mit emelnek, mitől lesz gyorsabb, a lényeg, hogy ne dráguljon. A hazai internetes társadalom egyre céltudatosabban használja az internetet: a kapcsolattartás, az általános és szórakoztató hírek olvasása mellett egyre fontosabb szerephez jut a vásárlás és ügyintézés előtti információgyűjtés, a pénzügyek intézése, valamint a különböző szabadidős programok megszervezése.
Sokan kipróbálják az online vásárlást, de ettől nem lesz mindenki rendszeres használója, ugyanakkor vannak olyanok, akik szinte megszállottá vállnak. A hazai internetes társadalom közel fele elutasítja az internetes vásárlást: ők még sosem próbálták, és a közeljövőben sem tervezik termékek, szolgáltatások interneten történő megrendelését. További 11 százalékot tesz ki a kipróbálók csoportja, akik a múltban már vásároltak online módon, a közeljövőben azonban nem szándékoznak újra élni a lehetőséggel. Közel ekkora a nyitottak szegmense is: azoké, akik bár terveznek online vásárlást, eddig még nem használták az internetet ilyen célra. – derült ki egy 2006-os felmérésből.
A legnagyobb összefogás az online értékesítés terén az i.d.o.m. design, a TV Deko, és a Vatera ütötte nyélbe. Modern piaci megjelenést biztosít a magyar iparművészek alkotásainak. A Magyarországon első design áruházat a tvdeko.vatera.hu linken lehet elérni. Főleg lakberendezéssel kapcsolatos tárgyakat kínáló oldal, folyamatosan frissül, és állandó érdekességekkel teszi magát megunhatatlanná az érdeklődők szemében.
Mi az a eBay?
Az eBay Incorporated az Amerikai Egyesült Államokban bejegyzett, internetes aukciós weboldal, amelyen bárki felkínálhatja eladásra bármilyen jószágát, vagy szolgáltatását. Az eBay a NASDAQ-on jegyzett, nyílt részvénytársaság. Szlogenje a The World's Online Marketplace (magyarul: A Világ online piaca). 1995-ben alapították a kaliforniai San Jose-ban, ahol ma is megtalálható a székhelye. Kulcsemberei Meg Whitman vezérigazgató és elnök, illetve Pierre Omidyar alapító. 2004-ben 8100 főt foglalkoztatott. 2004-es árbevétele 3,27 milliárd amerikai dollár volt.
Forrás: wikipedia.org
A TV Dekot még hátha be kell valakinek mutatni, bár egyre népszerűbb lesz Közép-Európa első olyan tematikus televíziós csatornája. Életünk olyan területével foglalkozik, ami bárkit, bármikor érinthet, lakásdekoráció, kézimunka, barkácsolás, kerttervezés, kertépítés. Otthona ugyanis a legtöbb embernek van és ennek csinosítása, csak ízlés és pénz kérdése.
A csatorna célja, hogy azokat is alkotásra ösztönözze, akik korábban nem sokat törődtek otthonukkal. A Tv Deko rengeteg tanácsot, tippet, útmutatást ad, hogy az otthon igazán otthonhos legyen. A TV Deko bebizonyítja, hogy bútorainkat magunk is összeszerelhetjük, és könnyebben is megy, ha a használati útmutató papírja helyett vizuális segítséget is kapunk.
„Jó helyen jársz, ha unod, hogy minden barátod lakásában ugyanaz a lámpa ég, ugyanabban a vázában ugyanaz a virág áll. Jó helyen jársz, ha szeretnél valami különleges tárgyat az otthonodba. Ezen az oldalon olyan lakberendezési kiegészítőket találsz, amire nem bukkanhatsz minden sarkon, amelyeknek története van. Fiatal magyar formatervezők és iparművészek válogatott termékeit vásárolhatod meg egyszerűen, könnyedén, sorban állás és tolakodás nélkül. Értékálló fixáras alkotások, és izgalmas árverések várnak rád. Nyitva tartás minden nap 0-24.” – így hirdeti magát a www.vaterabolt.hu.
Gerő Viktor, a vatera.hu Kft ügyvezetőjét kérdeztem, hogy miként jött létre az oldal. - A vaterabolt.hu a vatera portálnak egy szolgáltatása. Nem az aukciós része kerül előtérbe, hanem itt saját boltokat tudnak nyitni kis- és nagykereskedők, cégek valamint magánszemélyek. Van olyan része is, amit a TV Dekoval közösen hoztuk létre, ez egy olyan bolt, amit a Tv Deko termékeivel töltöttünk fel és ők árulják a mi felületünkön keresztül.
- Mennyire népszerű az oldal? - A Vaterának 370 ezer feletti felhasználója van, tavalyi évben megnyertük az Év internetes kereskedője díjat, amire rendkívül büszkék vagyunk, azt hiszem joggal. A vaterabolt.hu inkább csak egy szolgáltatás, akinek több terméke van a vaterán, ők tudják feltölteni.
- Az oldal megvalósításának ötlete kitől van?
- Magán személyek találták ki, nemzetközi példák alapján. Ebben piacvezető a világban az eBay. Ennek alapján hozták létre 2000-ben az akkori tulajdonosok, és azóta fejlődik az oldal. Tavalyi évben 4, 9 milliárd Ft-ot realizáltunk átmenő forgalomként, ami igen jelentős szám.
- Az internetes értékesítés hogyan történik? - Kétféle értékesítési mód létezi a vaterán, egyrészt a licit típusú aukciós vásárlás, amikor meghatároznak egy kiinduló árat és azé lesz, aki a legtöbbet ad érte. Ez teljesen az árverési mintára épül. És van a hagyományos bolt típusú értékesítés, amikor egy fix összeget határoznak meg és azon is vásárolják meg a terméket. A lényeg, hogy minél több ember megismerje, használja és felfedezze a vásárlásnak ezt a formáját.