A bírálat "szemlélete a grafikai arculat, mint szervezettől, üzleti- és közszolgálati feladatoktól és céloktól független szépészeti jelenség felfogását tükrözi" Borbély-Urquhart Julianna szerint, aki szerdai közleményében sajnálatosnak nevezi, hogy az alig egy esztendeje alakult Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága (MATT) "nem képes elfogadni az Európai Unióban tevékenykedő nemzetközi műhelyek megjelenését a hazai marketingkommunikációs piacon".
Mint írja, a Magyar Rádió megújult arculatát a világ egyik legtekintélyesebb szakmai lapja, a Design Week augusztus végén a BBC arculatváltásához hasonlítja, és a modern, a digitális világra felkészülő közszolgálati médiumok egyik jó példájaként mutatja be.
A kommunikációs vezető megjegyzi: "az MR új márkáját elsőrangú, Európában is elismert szakemberekből álló nemzetközi csapat dolgozta ki", amely referenciaként egyebek mellett a 2012-es londoni olimpia pályázati- és márkaanyagainak elkészítését, az angol királyi operaház márkája és az angol állami sportügynökség egységes arculatának kidolgozását mutathatta fel.
Borbély-Urquhart Julianna kitért arra is, hogy a közrádió "új identitásának, hangzásvilágának, arculatának, műsorszerkezetének sikerességét elsősorban és mindenekelőtt a hallgatók elismerése igazolhatja majd".
A MATT hétfői közleménye szerint "általános optikai strukturálatlanság jellemzi a próbálkozást, amely méltatlan egy, a Magyar Rádió jelentőségű médium vizuális kommunikációjához."
"Az elkészült anyagot szakmai szempontból gyengének, a megvalósítás körülményeit pedig morálisan aggályosnak ítéljük" - írják, megjegyezve, hogy nem világos számukra, milyen szempontok alapján döntöttek "a láthatóan messze nem professzionális teljesítményt" nyújtó külföldi győztes mellett, miközben "a hazai - nemzetközi tapasztalatokkal is bíró - alkotók vagy kvalifikált alkotókat egyesítő grafikai stúdiók között bőven akad olyan, aki hasonló feladatokat magas szinten képes megoldani".