A világhírű filmrendező forgatásai közben készült 140 kiállított képen végigkövethetjük a mester pályafutását, és olyan különös, sokszor intim pillanatokat láthat a közönség, amelyekkel bepillanthatnak egy-egy színész lelkivilágába, vagy pedig a forgatások sajátos hangulatába.
Szerepel például egy fotó, amelyben 1993-ban készült a Kis Buddha forgatásán: Bertolucci éppen egy kis elefánttal "társalog". Különösen érdekesek Az utolsó tangó Párizsban (1972) "háttérfelvételei".
Az egyik képen a rendező egy ágyon heverve tart "szakmai megbeszélést" főszereplőivel, Maria Schneiderrel és Marlon Brandóval. Egy másikon a párizsi utcán láthatók, míg egy harmadik igazi művészi portré a "rejtélyes" Brandóról.
Láthatjuk Gérard Depardieut, amint egy fekvő disznón lovagol ölében egy kislánnyal a Huszadik század (1976) forgatási szünetében, a Tea a sivatagban (1990) standfotóján pedig John Malkovich és Debra Winger látható végtelen kőtörmelékek és felhőktől súlyos ég alatt. Kortörténeti dokumentum az a kép is, amikor Az utolsó császár (1987) egyik jelenetének beállítását beszéli meg Bertolucci egy hatalmas, "szocreál" típusú, Mao Ce-tung portréval ékesített óriás-plakát előtt a kínai szereplőkkel.
A fotókat Angelo Novi, Alessia Bulgari, Marilu Parolini és Severine Brigeot készítették - írta a La Repubblica című olasz napilap.