Burány Sándor elmondta, hogy a pártvezetés javaslata szerint a fővárost három zónára osztanák. Ezekben a mainál csak sokkal szigorúbb feltételekkel közlekedhetnének a teherautók. A párt tárgyalásokat kezdeményez a kerületekkel, valamint a fuvarozók, a kereskedők és a szolgáltatók érdekképviseleteivel, illetve az önkormányzati frakcióján keresztül mindent elkövet azért, hogy a budapestiek már januártól élhetőbb, csendesebb, nyugodtabb és jobb levegőjű városban élhessenek - jegyezte meg az MSZP budapesti elnöke.
A politikusok kifejtették, hogy a piros zóna a városon való áthaladást szolgálná. A gyakorlatilag egyetlen útvonalat jelentő kamionfolyosón az M0 körgyűrű keleti szakaszának átadásáig közlekedhetnének a nehézgépjárművek. Az M0-ás keleti szakaszának átadása után már itt sem, illetve csak engedéllyel és díjfizetéssel haladhatnának. Ez a folyosó a Vörösvári út - Árpád híd - Hungária körút - Gyáli út - Nagykörösi út - M5 - 0-ás körgyűrűt jelentené.
A fehér zóna a Nagykörút vonalán kívüli területeken lenne. Minden olyan területet magába foglalna, amely nem része a piros folyosónak és nem tartozik a fehér zónába. Ide a 7,5 tonnánál nehezebb teherautók csak engedéllyel, díjfizetés után és kizárólag 10.00 és 16.00 óra között hajthatnának be. A 3,5 tonnánál nehezebb autók csak célforgalmi szándékkal közlekedhetnének itt.
A zöld zóna a pesti Nagykörút, valamint a budai körút BAH csomópontig terjedő övezeteken belüli utcákat jelentené. Ide csak 3,5 tonnánál kisebb szállítókapacitású teherautók hajthatnának be. A 7,5 tonna feletti járművek csak kivételes esetben (például építkezés), külön díjfizetés ellenében hajthatnának be. E zónában a végső cél az, hogy az áruszállítás teljes mértékben kisteherautókkal valósuljon meg.
Burány Sándor az MTI kérdésére, miszerint új munkastílus lesz-e ezután az, hogy az MSZP budapesti vezetése különböző javaslatokat fogalmaz meg, közölte: "kár, hogy eddig ez nem volt szokásban". Hozzátette: "a politika az egy többrétegű dolog, minden szereplőnek, a budapesti elnökségnek, a fővárosi közgyűlési szocialista frakciónak, a szocialista főpolgármester-helyetteseknek meg van ebben a maga szerepe. Az is új elem, hogy a budapesti elnökség egyre többet foglalkozik várospolitikai kérdésekkel, szerintem ezt helyesen tesszük" - jegyezte meg.
A politikusok elmondták, hogy javaslatuknak semmi köze nincs a főpolgármester által egy hete felvetett "dugódíjhoz". Közölték azt is, hogy a különböző zónákba való behajtásért fizetendő díj összege, majd az érdekképviseletekkel való egyeztetésen alakul ki. Steiner Pál leszögezte, hogy az MSZP fővárosi frakciója mindent megtesz azért, hogy az év hátralévő részében a közgyűlés elfogadja a kamionok korlátozását szolgáló szabályozást.