A kereskedő azt állítja, hogy a márkanév pusztán a New Arrival Zone of India rövidítése, és semmi köze a fasizmushoz. Az ágyneműt ugyanakkor olyan prospektuson reklámozzák, amelyen két vörös szvasztika is látható, fekete háttérben.
"Ez óriási sértés minden zsidó és minden jóérzésű ember számára, ezért követeljük a (név) visszavonását" - jelentette ki Jonathan Solomon, az Indiai Zsidó Szövetség elnöke, aki meg van győződve arról, hogy a rossz emlékeket ébresztő márkanév nem a véletlen műve. A szövetség feljelentést fontolgat az ügyben.
Indiában mintegy 5 és fél ezer zsidó él, miután sokan kivándoroltak Nyugatra és Izraelbe.
Sok indiai számára Hitler csak egy átlagos történelmi figura, a holokausztról pedig alig tudnak valamit. A nácik által kisajátított horogkereszt, a szvasztika ősi vallási szimbólum a hinduizmus és más keleti vallásokban.
Tavaly egy mumbai étterem kénytelen volt nevet változtatni, miután a helyi zsidóság tiltakozott a "Hitler keresztje" elnevezés ellen. A vendéglő ugyancsak horogkereszteket használt reklámjaiban és étlapján.