Végre megjelent a Mitsubishi Evo X
Kémfotók, megszellőztetett prospektus és néhány hivatalos fotó után végre bemutatták az új Mitsubishi Lancer legerősebb változatát. A 295 lóerőre izmosodott Evolution X GSR és RS verzióban már elérhető, a duplakuplungos kivitelre azonban legalább november
2007. október 2. kedd 11:32 - Hírextra
A Mitsubishi Evo tízedik generációja a gyári adatok szerint komoly előrelépést tesz az elődjei által kijelölt úton. Bár a kéziváltós modellek továbbra is ötfokozatúak, hamarosan villámgyors, hatfokozatú, dupla kuplungos SST váltóval is elérhető lesz az utcai raliautó.
A modellpaletta csúcsán a GSR változat áll, de készül egy szolidabb, többek között az óriási hátsó légterelőt is nélkülöző RS változat is. Mindkét modell már első pillantásra is brutális oldaltartást sugalló Recaro sportüléseket, kis átmérőjű bőrkormányt és új multifunkciós kijelzőt kap, amely az üzemanyagszintet, a négykerék-hajtás állását, valamint - az opciós SST váltós modell esetében - a sebességi fokozatot is megjeleníti. Az egyetlen komoly opciós tétel az Evo-k árlistáján a Prémium Csomag, amely BBS könnyűfém keréktárcsára szerelt sportgumikat (245/40 R18) és bőrborítású üléseket tartalmaz.
A korábbi Evo generációk híres 4G63 kódszámú motorját alaposan átalakították, az új turbós kétliteres DOHC MIVEC erőforrás 295 lóerőt teljesít, 3,500-as fordulat/percnél 422 Newtonméter nyomatékkal. Emellett 12 kilogrammal könnyebb lett, köszönhetően az alumínium hengerfejnek, blokknak és a titánium-alumínium ötvözetből készült turbólapátoknak. A gyári adatok szerint ráadásul az új turbós négyhengeres kevésbé terheli a környezetet és gázreakciója is élénkebb elődjénél.
Az új hatsebességes dupla kuplungos SST csak a GSR verzióhoz lesz elérhető, és minden bizonnyal megfontolandó választás, hiszen a teljesen automata módban is elboldoguló váltó Normál, Sport és Super Sport módban is használható, így nem csak gyorsabb, hanem gazdaságosabb is lehet a hagyományos kézi váltós megoldásnál. Az ügyes szerkezet ráadásul a kormányról, magnézium váltófülekkel is dirigálható.
Bár nehéz elképzelni, de a japán mérnökök szerint a menetdinamika is jelentősen javult a kifutó kilencedik szériához képest. Ebben elsődlegesen a 40 százalékkal nagyobb torziós merevség, a hosszabb tengelytáv, az alacsonyabb súlypont és a még tökéletesebb súlyelosztás játszik szerepet. A tömegcsökkentés szellemében továbbra is alumíniumból készül az autó első és hátsó légterelője, illetve a tetőpanel.
Jó hír az EVO-ra vágyóknak, hogy az új modell várhatóan olcsóbb lesz elődjénél. Az RS kivitel 600 ezer forinttal szerényebb árcédulát kap elődjénél, az ötsebességes kézi váltós csúcsverzió esetében is fennmarad ez a különbség, a dupla kuplungos SST felára pedig várhatóan félmillió alatt marad. Ez a magyarországi forgalmazás esetében azt jelentheti, hogy a csúcsverzió ára sem éri majd el a 11 milliós határt, amely a teljesítmény tekintetében figyelemre méltó, mégha az utcai raliautó kissé kemény társ lehet a hétköznapokban.
Forrás: A5.hu