5 milliós bírság megtévesztésért
Ötmillió forintra bírságolta a Gazdaság Versenyhivatal (GVH) a Brirtish Airways légitársaságot, mert megtévesztően reklámozta repülőjegyeit. A cég több hirdetésében nem tüntette ugyanis fel, hogy az akciós jegyárak nem tartalmazzák a járulékos költségeket
2007. október 12. péntek 13:23 - Hírextra
A British Airways ellen áprilisban indított vizsgálatot a Gazdasági Versenyhivatal. Megállapították, hogy 2006 tavaszán és szeptemberében a cég úgy reklámozta londoni repülőjegyeit 10 ezer forintért, hogy a rádiós reklámokban nem jelezték: ez nem a teljes ár, a járulékos díjakat is meg kell fizetniük az utasoknak. Nem voltak megfelelőek az óriásplakátok sem. A "Dream Flights" nevű akcióban 2007 januárjában ugyancsak szabálytalanul reklámoztak repülőjegyeket több városba.
A versenyhatóság a bírság összegének meghatározásakor tekintettel volt arra, hogy az óriásplakátokon szerepelt a figyelemfelhívás, de az nehezen volt látható. Enyhítő körülménynek számított, hogy az árakkal kapcsolatos feltételekről a fogyasztók a vásárlás időpontjáig teljes körűen tájékozódhattak, illetve, hogy a "Dream Flights" kampányok csak rövid ideig tartottak.
A versenyhivatal tavaly óta vizsgálja légitársaságok jegyárait, az indoklás szerint azért, mert a fogyasztók nem mindig tudnak eligazodni a bruttó és nettó árak között. Eddig a Sky Europe, a Malév, a SmartWings, a WizzAir, valamint a KLM légitársaságokkal kapcsolatos eljárások zárultak le. Az öt ügyben összesen 104 millió forint bírságot szabtak ki. A vizsgálatok folytatják más légitársaságoknál.
Forrás: FH